Võimalus sõpradega aega raisata on uus staatuse sümbol, rääkis brändistrateegia konsultant ja Melbourne ärikooli lektor Eugene Healy. Aeg on muutunud luksuskaubaks, seega tõeline luksus, on seda raisata.
Oleme aastaid elanud ühiskonnas, mille kuum teema on grindimine ehk meeletutes kogustes töötamine ja hõivatud olemine. Hõivatus on olnud tõeline staatusesümbol, mis sisendab, et kui kellelgi on koguaeg midagi teha, siis järelikult on ta tähtis. Kella viiene äratus, grupitrenn, jäävann, kontor – see on minevik.
Tõusma on hakanud meelega aja surnuks löömise trend, mis tuleb elukalliduse tõusust. Pea igaüks on kohustatud enda aega optimeerima, et kuludega pinnal püsida. Ainult jõukad saavad päeval molutada ja enda graafiku ise seada.
Brändidest on hea näide luksuskosmeetikabränd Aesop, mille brändistrateegia ei põhine nahahooldusel, vaid näitliku pühapaiga loomisel, poed ohtrate valuaeglaste reklaamidega seebivalamisest ja pikkade kätepesu rituaalidega. Aesop ei ole luksusbränd, sest nende tooted on kallid, kuigi need on, vaid sellepärast, et nad lubavad aega elegantselt raisata.
Indiviiditasandil tähendab see mitmekäigulisi õhtusööke, pikki vestlusi, saunalava nautimist, pikki jalutuskäike päevasel ajal nädala sees ja palju muud. Kui vajasid täna vabandust, et sõpradega kokku saada ja süütundeta tunde jutustada, siis on see sul olemas!
Kuula saatest pikemalt, millised hakkavad staatuse ja jõukuse sümbolid sel aastal välja nägema ja kuidas need on muutunud.
Saadet juhib Ireene Kilusk.
Foto: Reuters/ Scanpix
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.