Äripäeva ajakirjanik Juhan Lang käis raadiomikrofoniga jõuluturul kauplejatelt uurimas, kuidas müük läheb ja mida käibenumbrid inimeste ostujõu kohta kõnelevad. Kuigi hinnad panevad nina kirtsutama, ostetakse – jõulude pealt kokku ei hoita.
Tiia Andresson on Tallinna jõuluturul Shishi ehteid müünud üle 16 aasta. Suurt erinevust müügis eelnevate aastatega tema sõnul näha pole, sest inimesed ikka tahavad jõulurõõmu. Tervitada saab ka üksjagu püsikliente.
“On juba käinud noormees, kel oli 16. aasta. Austraaliast on käidud kolmandat korda – see on pere traditsioon ja juba sellepärast me müük ei lange,” rääkis Tiia.
Hõõgveini- ja magusamüüja räägib aga, et teine glögi jäetakse ostmata. “Kui varem oli olukordi, kus pidi jope maha võtma, sest nii kiire oli, siis nüüd pigem seda ei ole. Tõenäoliselt inimesed ikkagi vaatavad üle oma kulutamise harjumusi. Standardglögi tehakse ära, aga mitut ei osteta enam.”
Tema sõnul on aga turiste rohkem ja nad ostavad ka mitu korda. Seda kinnitas ka Shishi ehete müüja – kui turistid siia juba on tulnud, lahkuvad nad kingitustega.
Just eestlased on need, kes hinna üle nurisevad ja keda võib jõuluturul pidada kõige suuremaks ihnuskoiks. Vastupidiselt paistavad hõõgveinimüüja sõnul silma sakslased, soomlased ja prantsuse keelt kõnelevad inimesed.
Et inimeste arvates on jõuluturg kallis ja müük läheb vaikselt, tõdes ka Seto glögi müüja, kes on jõuluturul väljas esimest aastat.
Kaupleja, kes on ostmiseks välja pannud kuuseehted, nõustub küll, et müük jõuluturul on olnud nõrgem kui eelmisel aastal, sest majanduslangus annab tunda, kuid sellegipoolest jääb ta rahule. Ta toob võrdluseks, et raekoja plastist veidi eemal asub neil ka kauplus, kuid seal on ostlejaid oluliselt vähem.
Kuidas hindavad müüjad tänavust jõuluturgu, kas magusamüüja Leedust tuleb uuel aastal tagasi ja milline on ostlejate jõulumeeleolu, saab lähemalt kuulata intervjuust.
Foto autor: Juhan Lang.
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.