• OMX Baltic0,19%270,76
  • OMX Riga−0,03%876,89
  • OMX Tallinn−0,1%1 731,03
  • OMX Vilnius0,19%1 046,05
  • S&P 5000,00%5 917,11
  • DOW 300,32%43 408,47
  • Nasdaq −0,11%18 966,14
  • FTSE 100−0,05%8 081,24
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,19
  • OMX Baltic0,19%270,76
  • OMX Riga−0,03%876,89
  • OMX Tallinn−0,1%1 731,03
  • OMX Vilnius0,19%1 046,05
  • S&P 5000,00%5 917,11
  • DOW 300,32%43 408,47
  • Nasdaq −0,11%18 966,14
  • FTSE 100−0,05%8 081,24
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,19
  • 16.03.23, 14:00

Saab on kadunud markide maal kõike muud kui üksi

00:00
  • Karl-Eduard Salumäe
Saab on kadunud markide maal kõike muud kui üksi

Ütled "kadunud automark" ja eestlane mõtleb – Saab. Ent kõige kaduviku teed läinud autotootjate nimekiri on tohutult pikk ja põnev.

Näiteks: president Konstantin Pätsile osteti omal ajal esindusautoks Ameerika limusiin, mille kvaliteet oli Cadillaci ja Lincolni omast kaugelt üle, võrreldav brittide Rolls Royce'iga, kuid mille nimi tuleb tänapäeval vähestele tuttav ette. Üht "peaaegu kadunud" Euroopa marki mäletatakse legendaarsete ralliautode järgi. Palju halvemini teatakse, et kuni 60ndateni valmistas see äärmiselt elegantseid ning innovaatilisi neljarattalisi.

Lähemalt saab kuulata seekordsest "Autojuttude" saatest. Saatejuht Karl-Eduard Salumäe külaliseks on pikaaegne autoajakirjanik, praegu Laitse rallipargis töötav Tõnu Korrol.

Kas Saabist kah juttu saab? Ikka saab.

Foto: Reuters/Scanpix

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele