Mahud oleme välja öelnud ja nii aasta- kui ka kvartalimahud põhiäris olid üsna head, rääkis Tallinna Sadama juht Valdo Kalm. "Nii et eeldused on, aga ma rohkem tõesti siin vihjata ei saa," ütles Kalm.
Tallinna Sadama eelmise aasta vahearuanne tuleb veebruari lõpus. Jaanuari jooksul on Kalm ise suurendanud omajuhitud ettevõtte osalust portfellis kümnekordselt. Saates "Kuum tool" põhjendab Kalm, miks ta aktsiaid juurde ostis.
Juba avaldatud Tallinna Sadama tegevusmahtudes on näha tõusu pea kõikides tegevusalades. Näiteks oli konteinermahtudes tõus lausa 18%, rääkis HHLA TK esimees Riia Sillave.
Venemaa vedusid proovitakse asendada Soome turu avamisega. "Tunnistame ausalt, et majandusolukord Eestis ja ka meie naaberriikides ei ole hetkel liiga hiilgav ja kaubveo ning ka transpordikanali uute voogude avamine langeb päris väljakutsuvale ajale," rääkis Sillave.
Konteinermahtude käibe hulka arvestatakse ka need konteinerid, mis saabuvad siia tühjalt selleks, et Eesti eksporti kaasa võtta, täpsustas Sillave. Tallinna Sadama juht Valdo Kalm nõustus, et eelmine aasta oli konteinerites edukas. "Meie mõõdame rohkem nii-öelda tonnaaži ja seal on suurusjärk sama."
Kuigi Kalmi hinnangul on Eesti eksport tõusuteel, siis probleemid jätkuvad siiani tööstustoodangu mahtude languses, kõrgetes sisendhindades ja energiastabiilsuse osas.
Saates vihjab Tallinna Sadama juht eelmise aasta auditeerimata vahearuande tulemustele ning vastab, miks ta jaanuaris omajuhitud ettevõtte osalust portfellis kümnekordselt suurendas. Samuti räägivad Valdo Kalm ja Riia Sillave pingsalt oodatud Rail Baltica Muuga Sadama terminalist ja raudteest, kui suurt kasu see mõlemale ettevõttele tooks ning Riia Sillave avab, miks ta lahkus Rail Balticu juhi kohalt.
Intervjueeris Ireene Kilusk.
Fotol: Valdo Kalm, foto autor: Liis Treimann.
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.