Masinatööstusettevõtte Tarmetec omanik Toomas Lepp meenutas Äripäeva raadios, kuidas nad kümme aastat tagasi kriisi saabumise ära tundsid ja juba ette otsustavaid samme astusid.
Samu viise kriisi ette nägemiseks kasutab Lepp siiani.
"Maailm on täis eksperte, kes püüavad seletada, kuidas USA president meie äri mõjutab, kuidas naaberriik meid mõjutab, kuidas Brexit meid mõjutab. Mina sellega pead ei vaeva," rääkis Lepp saates "Tööstusuudised eetris".
Lepa jaoks on kõige väärtuslikum infoallikas hoopis kliendid. "Ma suhtlen nendega, küsin, kuidas nemad tulevikku näevad, mis on neil uudist ja kuidas see võiks mind mõjutada. Sellest panen oma pildi kokku," rääkis ta.
Lepp meenutas, et kui 2008. aasta sügisel hakkas kriis pihta, siis nemad nägid seda umbes kolm kuud ette. "Kui ütlesime oma töötajatele toona, et peame kahjuks tempot maha võtma ja töötame mõnda aega ainult kolm päeva nädalas, siis saime hunniku lahkumisavaldusi. Arvestades meie tööseadusandlust võtsime need rõõmuga vastu."
Lisaks jälgib Lepp hoolega uute tellimuste laekumist. "Vaatan, kas trend on langev või tõusev, kuidas see on riigiti, tootegrupiti. Kui näed anomaaliat, helista kliendile ja küsi, mis seal taga on. Kui sul on ostujuhiga usalduslik suhe, siis ta ütleb sulle ausalt, et Toomas, tõmba hoogu maha, tundub, et asi läheb halvemaks. Või ütleb, et see on lühike asi, korrigeerisime laoseisu, ära pabista."
Kuidas Toomas Lepp veel tulevikku ennustab, millised on ettevõtte plaanid ja investeeringud, milline on masinatööstuse olukord üldisemalt ja mida arvata digitaliseerimisest, saab pikemalt kuulata raadiosaatest.
2017. aastal oli ettevõtte käive 17,3 miljonit eurot ja ärikasum 1,2 miljonit eurot.
Saadet juhib Harro Puusild, saadet toetab Radius Machining.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.