Rismar Marmor: kõigepealt võida ja siis tegele läbirääkimistega
Usun, et hea kliendisuhe on nagu suhe naabriga: saad hästi läbi, aga iga päev ei pea külas käima, ütleb Õhtulehe Kirjastuse müügidirektor Rismar Marmor.
Minu parim parktika on vaadata kliendile kohtumisel silma ja proovida mõista, kuhu maani saab üksteise piire nihutada,“ avab Rismar Marmor müügiläbirääkimiste köögipoolt. Vasakul saatejuht Urmas Kamdron. Foto: erakogu
Enesedistsipliin läbirääkimistel on kõige alus: oma emotsioonide näitamine tähendab oma mõjuvõimust loobumist. „Professionaalsed läbirääkimised on kunst. Minu parim parktika on vaadata kliendile kohtumisel silma ja proovida mõista, mis on talle tähtis, ja kuhu maani saab üksteise piire nihutada,“ avab Marmor müügiläbirääkimiste köögipoolt saates „Juhtimislabor“.
Artistina pead sa olema kogu aeg pildis, sest sotsiaalmeediast tulevad paljude esinemiste päringud, mis maksavad päeva lõpuks palga, avab Tanel Padar artisti argipäeva telgitaguseid.
Õnnestumise juures on kaks olulist komponenti – esmalt julgus küsida ja teisalt leida õige mentor, kirjeldab SA Viljandimaa Arenduskeskus juhataja Elmo Puidet äriedu valemit saates „Juhtimislabor“.
Kui ettevõtted soovivad laieneda välisturgudele, on Balti riigid sageli nende esimene valik. Naaberriikides tegutsemine pakub palju võimalusi, kuid toob kaasa ka mitmesuguseid probleeme. Kuigi Balti riikidel on sarnane kultuuriline ja ajalooline taust, takistavad Leedu, Läti ja Eesti vahelised õiguslikud ja maksualased erinevused sageli ettevõtete kasvu. Need väljakutsed ei ole siiski ületamatud.