• OMX Baltic−0,8%268,65
  • OMX Riga0,43%877,62
  • OMX Tallinn−0,34%1 717,19
  • OMX Vilnius−0,27%1 042,08
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,68%8 205,03
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,32
  • OMX Baltic−0,8%268,65
  • OMX Riga0,43%877,62
  • OMX Tallinn−0,34%1 717,19
  • OMX Vilnius−0,27%1 042,08
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,68%8 205,03
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,32
  • 26.01.22, 14:00

Mobiilsuspaketi suurim jaburdus, mis võib kesta veel mitu aastat

Alates 2. veebruarist peavad rahvusvahelised autovedajad hakkama igal piiriületusel sisestama käsitsi sõidumeerikusse uude riiki sisenemise. Selleks tuleb leida parkimiskoht, sest sõidu ajal seda teha pole võimalik. Olukord on seda enam jaburam, et uue põlvkonna sõidumeerikuid, mis piiriületusi automaatselt lugeda suudavad, pole ilmselt oodata enne 2023 aasta lõppu, nentis Digimeerik OÜ tegevjuht Siim Truusalu saates „Ärikliendid roolis“.
Praegused digimeerikud ei suuda veel piiriületusi automaatselt lugeda ja need tuleb sisestada käsitsi.
  • Praegused digimeerikud ei suuda veel piiriületusi automaatselt lugeda ja need tuleb sisestada käsitsi. Foto: Digimeerik OÜ
„Minu poole on pöördunud juba mitmeid vedajaid küsimusega, et kindlasti on olemas kuskil mingi seade, mis piiriületusi automaatselt loeb. Paneme selle peale, maksku mis ta maksab, sest parkimiskoha otsmine igal piiriületusel on täiesti jabur. See ongi jabur, aga mul ei ole täna seda seadet ka parima tahtmise korral mitte kuskilt võtta, sest seda lihtsalt ei ole veel välja töötatud,“ tunnistas Digimeerik OÜ tegevjuht Siim Truusalu.
Uusi nn Arukas 2 sõidumeerikuid, mis piiriületusi automaatselt lugema hakkavad, hakatakse uutele veokitele paigaldama alles alates 21. augustist 2023, ehk pooleteise aasta pärast. „Esialgu lähevad need kõik autotehastele. Millal need ükskord järelturule jõuavad, pole praeguses kiibikriisis üldse selge ja pole välistatud, et see jabur olukord võib olemasolevate veokite omanikele kesta kuni paar aastat,“ tunnistas Truusalu.
Vedajaid sellisesse olukorda panna pole mitte üksnes rumalus, vaid ka ohtlik. Eriti talvetingimusi arvestades, kus kõik need sajad Via Balticat mööda sõitvad veokid peavad leidma piiride läheduses parkimiskoha, et see liigutus ära teha. Sõidu ajal seda teha pole võimalik. See tekitab liiklusohtlikke olukordi, eriti talvetingimustes ning tõstab oluliselt ka aja- ning kütusekulu, rääkimata CO2 päästu kasvust. „Ilmselgelt tulnuks selle punkti rakendamine edasi lükata kuni tehnoloogia kaasa tuleb. See näitab ilmekalt, mis on kogu selle mobiilsuspaketi tegelik mõte. Igatahes mitte rohepöördele kaasa aitamine,“ nentis Truusalu.
Veel räägitakse saates sellest, kuidas suvel Euroopasse automatkale minnes Poola e-Tolli süsteemi kaudu teemaksu maksta ning milline on digimeerikute tulevik tervikuna.
Saatejuht on Tõnu Tramm, saadet toetab Neste Eesti.
Kuula saadet siit:
Mobiilsuspaketi suurim jaburdus, mis võib kesta veel mitu aastat
00:00

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele