Cleveroni asutaja Arno Kütt rääkis intervjuus ettevõtte uuest ärist ehk autonoomsetest sõidukitest. Selle arendamiseks ja kasvatamiseks hakkab ettevõte peagi ka raha kaasama nii suur- kui ka väikeinvestoritelt, selgitas ta.
- Cleveroni asutaja Arno Kütt. Foto: Raul Mee
Juhita autode arendamisel on Eesti tema sõnul teiste riikidega võrreldes kaugele jõudnud ja võiksime olla esimene riik, kus mehitamata sõidukid tänavale jõuavad. "Oleme järjest rohkem kindlust saanud, et see on tulevik," rääkis Kütt Äripäeva raadio esmaspäevases hommikuprogrammis. Esimese asjana hakkab Cleveron pakke, mitte inimesi vedama, sest nii on lihtsam alustada. "Tänaval olev inimene on prioriteet ja kaubaga võib ka vajadusel kraavi sõita." Kuigi kõnniteedel liiguvad ka pakirobotid, siis autonoomsed sõidukid hakkavad liiikuma sõiduteel.
Seotud lood
Pakiautomaate ja -roboteid arendav Cleveron lõpetas toodete müügi Venemaale. Otsuse hinnanguline mõju sel aastal on umbes miljon eurot, kuid pikaajaline mõju on veelgi suurem, ütles Cleveroni tegevjuht Arti Kütt.
Pühapäeva õhtul lõppes Cleveroni aktsiate oksjon, kus lõpuks ületati alghind rohkem kui kahekordselt.
Lisatud oksjonil osaleva äriingli Lev Dolgatšjovi kommentaar
Cleveroni kaasasutaja Peep Kuld teatas LHV foorumis, et on vaja Cleveroni jagunemise tõttu 25 ettevõtte omanduses olevat aktsiat maha müüa. Alghinnaks on määratud 500 eurot. Äriingel Lev Dolgatšjov on oksjonil kaasa löömas ning näeb ettevõtetel kümnekordset kasvuruumi.
Täiendatud Arno Küti kommentaariga
Cleveroni juhatus ja nõukogu esitasid aktsionäride koosolekule kinnitamiseks ettevõtte jagunemiskava, mille kohaselt jaguneb Cleveron kaheks. Cleveroni asutaja Arno Kütt võtab eraldunud ärisuuna enda vedada.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.