Hiina suured logistikafirmad on üha enam Euroopas kanda kinnitamas, et globaalseid tarneahelaid paremini enda kontrolli alla saada. „Kindlasti tuleb ka mitmeid üleostmisi, mis on tõsine tormihoiatus siinsetele logistikafirmadele,“ tõdes Aberg Expressi juht ja omanik Kaspar Soidla saates „Ärikliendid roolis“.
- Aberg Expressi juht ja omanik Kaspar Soidla. Foto: Aberg Express
„Olen ise lähedalt näinud, kuidas üks Hiina logistikafirma oma tegevuse Euroopas hetkega on püsti pannud. Kõigepealt asutati 2020 Euroopasse peakontor, misjärel asutati erinevatesse regioonidesse harukontorid, tänaseks on juba paljudes riikides omaenda kontorid. Sarnaselt pandi püsti ladude süsteem – alustati kesklaost, kuhu algselt kõik Euroopa sihtriikide kaubad lennukitega kokku veeti. Seejärel hakati väga kiiresti struktuure optimeerima. Ainult kahe aastaga! Tohutu investeering ja uskumatu kiirus,“ nentis Soidla, kelle veendumuse kohaselt on see kõik alles algus, sest hiinlasi võib pidada efektiivsuse maailmameistriteks.
Lisaks räägitakse saates uuest trendist tuua Hiinast Euroopasse kaupa mööda maanteed, Trans-Kaspia ja Trans-Aasia raudteekoridoridest ja paljust muust.
Saatejuht on Tõnu Tramm, saadet toetab Neste Eesti.
Kuula saadet siit:
Tormihoiatus logistikutele: Hiina mõju Euroopa tarneahelates kasvab
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.