Kuigi elektriautode osakaal moodustab Eestis hetkel uute autode müügist ligi 3%, kujundab nende laiem levik lähitulevikus ümber tarbimisharjumusi ja pakub ettevõtetele ning tavainimestele mitmeid ärivõimalusi, rääkisid eksperdid saates "Tark elukeskkond".
- Elektriautode laadimistaristu arendajate seas on konkurents lähiaastatel hooga suurenemas, rääkisid elektriautode teemapäeval kohal olnud eksperdid. Foto: Liis Treimann
Laadimistaristu arendajate sõnul saab juba täna lasta oma ettevõtte territooriumile panna püsti elektriauto laadimispunkti arendaja kulul, mis tõttu võib asukoht meelitada rohkem särtsuautoga liiklejaid. Ekspertide sõnul on lähitulevikus oodata ka võimaluse avanemist, millega elektriauto omanikud saavad elektrit tagasi võrku müüa.
Saates kuuleb intervjuusid, mis on valminud septembri esimeses pooles toimunud elektriautode teemapäeval. Saatejuht Gregor Alaküla uuris entusiastidelt ja laadimistaristu ekspertidelt, mis on lähitulevikus suurimad trendid ja väljakutsed elektriautode laadimistaristu arendamisel.
Intervjueeritavad toovad näiteid sellest, kuidas ettevõtjad ja turuosalised on juba elektriautode võidukäigust kasu lõiganud ja millised võimalused on veel kasutamata. Samuti ennustavad, mis juhtub elektriautode ja laadijatega lähiaastatel ning milliseks võib kõrge elektrihinna tõttu kujuneda lähenev talv.
Oma vaateid ja isiklikke säästunippe jagavad Eleporti äriarendusjuht Martin Raadik, Enefit Volti äriarendusjuht Kert Pääbo, Alexela juhatuse liige ja e-mobiilsuse valdkonna juht Alan Vaht, SEB panga liisingu tegevjuht Rein Karofeld ja Keskkonnaministeeriumi kliimaosakonna nõunik Maris Arro.
Elektriautode levik loob ettevõtetele uusi ärivõimalusi
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.