• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 16.11.22, 16:35

Sõiduteel liiklev robotkuller võib DPD pakke peagi vedada juba uues linnaosas

Ülemiste City linnakus ja Peetris toimetab septembrist alates DPD pakke kohale isejuhtiv sõiduk — uue põlvkonna robotkuller CLEVON 1. Kullerfirma DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss kergitab Äripäeva raadios saladuskatet ka järgmise potentsiaalse piirkonna osas, kus robotkullerid võiksid pakiveoga alustada.
Isejuhtiv sõiduk CLEVON 1 Ülemiste Citys DPD pakivedu teostamas.
  • Isejuhtiv sõiduk CLEVON 1 Ülemiste Citys DPD pakivedu teostamas. Foto: Silver Gutmann
"Targa linna logistikat ei tehta enam ainult kaugetest suurtest hubidest või sorteerimiskeskustest, vaid liigutakse keskustesse lähemale, tehakse väikeseid linna depoosid, kust väljuvad robotsõidukid, väiksemad elektrisõidukid, Cargo rattad ja jalgsikullerid," selgitas Kirss saates, millisena näeb ta pakiveo lähitulevikku, ja ühtlasi põhjendas, miks just nimetatud linnaosa oleks loogiline järgmine samm.
Saates avame pilootprojekti tausta ja kuuleme esimeste kuude põhjal tekkinud järeldusi. Kas robotkuller sobib ärilinnakusse? Kuidas inimesed on sõiduki vastu võtnud? Milline on isejuhtiva robotkulleri potentsiaal? Räägime laiemalt ka inimkesksest linnakust ja arutleme, kuhu liigub kullerteenuse tulevik.
Saates on külas DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss ja Ülemiste City innovatsioonijuht Ursel Velve. Saadet juhib Mai Kroonmäe.
Sõiduteel liiklev robotkuller võib DPD pakke peagi vedada juba uues linnaosas
00:00

Seotud lood

Saated
  • 09.09.22, 11:48
DPD pürgib jõuliselt süsinikuheite vähendamise poole
DPD Eesti pakivedu on juba alates aastast 2013 süsinikuneutraalne, õhku paiskunud CO2 neutraliseeritakse investeeringutega keskkonnaprojektidesse. Aastaks 2040 püüab ettevõte aga 90% ulatuses vähem heidet tekitada, et neutraliseerida jääks vaid 10%.
Uudised
  • 30.10.17, 08:07
DPD ja Cleveron alustasid koostööd
Pakiveofirma DPD ja pakiautomaatide tootja Cleveron sõlmisid lepingu, mille tulemusena liidab DPD enda Pickup pakivõrgustikku Cleveroni robotlahendustega pakiautomaadid.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.02.25, 11:58
Mihkel Nestor: Eesti energeetikas konkurentsieelist pole ja on küsitav, kas see kunagi tuleb
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele