Ülemiste City linnakus ja Peetris toimetab septembrist alates DPD pakke kohale isejuhtiv sõiduk — uue põlvkonna robotkuller CLEVON 1. Kullerfirma DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss kergitab Äripäeva raadios saladuskatet ka järgmise potentsiaalse piirkonna osas, kus robotkullerid võiksid pakiveoga alustada.
- Isejuhtiv sõiduk CLEVON 1 Ülemiste Citys DPD pakivedu teostamas. Foto: Silver Gutmann
"Targa linna logistikat ei tehta enam ainult kaugetest suurtest hubidest või sorteerimiskeskustest, vaid liigutakse keskustesse lähemale, tehakse väikeseid linna depoosid, kust väljuvad robotsõidukid, väiksemad elektrisõidukid, Cargo rattad ja jalgsikullerid," selgitas Kirss saates, millisena näeb ta pakiveo lähitulevikku, ja ühtlasi põhjendas, miks just nimetatud linnaosa oleks loogiline järgmine samm.
Saates avame pilootprojekti tausta ja kuuleme esimeste kuude põhjal tekkinud järeldusi. Kas robotkuller sobib ärilinnakusse? Kuidas inimesed on sõiduki vastu võtnud? Milline on isejuhtiva robotkulleri potentsiaal? Räägime laiemalt ka inimkesksest linnakust ja arutleme, kuhu liigub kullerteenuse tulevik.
Saates on külas DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss ja Ülemiste City innovatsioonijuht Ursel Velve. Saadet juhib Mai Kroonmäe.
Sõiduteel liiklev robotkuller võib DPD pakke peagi vedada juba uues linnaosas
Seotud lood
DPD Eesti pakivedu on juba alates aastast 2013 süsinikuneutraalne, õhku paiskunud CO2 neutraliseeritakse investeeringutega keskkonnaprojektidesse. Aastaks 2040 püüab ettevõte aga 90% ulatuses vähem heidet tekitada, et neutraliseerida jääks vaid 10%.
Pakiveofirma DPD ja pakiautomaatide tootja Cleveron sõlmisid lepingu, mille tulemusena liidab DPD enda Pickup pakivõrgustikku Cleveroni robotlahendustega pakiautomaadid.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.