Kui ettevõttel tekib laenu teenindamisel raskusi, on märksa suurem efekt maksegraafiku ülevaatamisel, kui intressimäära muutmisel, märgib saates SEB ettevõtete panganduse valdkonna juht Artjom Sokolov.
- SEB ettevõtete panganduse valdkonna juht Artjom Sokolov ja SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor räägivad Äripäeva raadio saates majanduse väljavaadetest. Foto: Äripäev
"Kui ettevõtte äriplaan on vettpidav ja tegemist on ajutise raskusega, on see koht, kus rääkida maksepuhkusest," leiab Sokolov ja lisab, et kui ettevõte ei jaksa intressi maksta, järelikult on ta ammu kimpus põhiosa maksmisega. Pank peab Sokolovi sõnul hoiustajate raha välja andes olema vastutustundlik ja riskid tuleb maandada.
Milline on majanduse hetkeseis, miks on SEB majandusprognoos keskmisest optimistlikum, kuidas on muutunud ettevõtete laenukäitumine ja millised on tööstuse ekspordi väljavaated, räägivad saates SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor ja ettevõtete panganduse valdkonna juht Artjom Sokolov.
Juttu tuleb ka Baltikumi suurettevõtete finantsjuhtide uuringu olulisematest tulemustest – mis saab äridest järgmisel aastal, kas ja millist hinnatõusu on oodata ja milline on ettevõtete üldine meelsus. Saadet juhib Mai Kroonmäe.
SEB ettevõtetele: maksepuhkust saab, intressi madalamaks mitte
Seotud lood
Eesti majanduskasv jääb plussi ka peamiste kaubanduspartnerite kerge majanduslanguse tingimustes ning need, kes otsivad praegu toimuvast paralleele eelmise suure majanduskriisiga, peavad rängalt pettuma – neid sisuliselt ei leidu, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Euribori tõusuteekond pole hoo raugemisest hoolimata lõppu leidnud. Kuue kuu euribor on praeguseks 2,342%, olles sellega oma kõrgeimal tasemel alates 2009. aasta jaanuarist.
Coop Panga juht Margus Rink on näinud esimesi märke laenuturu raskenemisest, kuid kõige raskema faasi kohta peaks selgus ilmuma jaanuari alguses, kui selja taha on jäänud head meeleolu loovad jõulud ja postkasti jõuavad energiaarved.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.