• OMX Baltic−0,03%283,88
  • OMX Riga−0,14%875,73
  • OMX Tallinn0,51%1 790,88
  • OMX Vilnius0,33%1 121,49
  • S&P 5001%5 996,66
  • DOW 300,78%43 487,83
  • Nasdaq 1,51%19 630,2
  • FTSE 1001,35%8 505,22
  • Nikkei 225−0,31%38 451,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,6
  • OMX Baltic−0,03%283,88
  • OMX Riga−0,14%875,73
  • OMX Tallinn0,51%1 790,88
  • OMX Vilnius0,33%1 121,49
  • S&P 5001%5 996,66
  • DOW 300,78%43 487,83
  • Nasdaq 1,51%19 630,2
  • FTSE 1001,35%8 505,22
  • Nikkei 225−0,31%38 451,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,6
  • 08.03.23, 12:00

Globaalse haardega majatootja paljastab eduka laienemise saladused

Välisriikidesse laienemine on ettevõtetele suur võimalus, aga kõigile see edukalt ei lõppe. Mis on aga eduka laienemise saladus?
Vasakult Paavo Siimann, Birgit Linnamäe ja Toomas Prangli.
  • Vasakult Paavo Siimann, Birgit Linnamäe ja Toomas Prangli. Foto: Andres Laanem
Välisriikidesse on laienenud nii väikesed kui suured ettevõtted, seega ühtki kindlat reeglit pole, millal on õige aeg laieneda. Aga millele tähelepanu pöörata enne laienemise planeerimist ja kust alustada? Kui eksportivatest ettevõtetest 74 protsenti on kuni 19 töötajaga väiksemad ettevõtted, siis laienetud on erinevalt läbi võrgustike või põhjaliku ettevalmistusega. Saates arutletakse, millistel juhtudel tasuks luua tütarettevõte ja palgata töötajaid kohapeal, millal jätkata koordineerimist eemalt. Juttu tuleb ka ebaõnnestunud laienemisest.
Saatejuht Paavo Siimann arutleb ettevõtte väliriikidesse laienemise teemal nüüdseks juba 15 riiki laienenud arhitektuur-i ja majatootmise ettevõtte Kodasema osaniku ja tegevjuhi Birgit Linnamäe ning advokaadibüroo Sorainen partneri Toomas Prangliga.
Globaalse haardega majatootja paljastab eduka laienemise saladused
00:00

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele