Välisriikidesse laienemine on ettevõtetele suur võimalus, aga kõigile see edukalt ei lõppe. Mis on aga eduka laienemise saladus?
- Vasakult Paavo Siimann, Birgit Linnamäe ja Toomas Prangli. Foto: Andres Laanem
Välisriikidesse on laienenud nii väikesed kui suured ettevõtted, seega ühtki kindlat reeglit pole, millal on õige aeg laieneda. Aga millele tähelepanu pöörata enne laienemise planeerimist ja kust alustada? Kui eksportivatest ettevõtetest 74 protsenti on kuni 19 töötajaga väiksemad ettevõtted, siis laienetud on erinevalt läbi võrgustike või põhjaliku ettevalmistusega. Saates arutletakse, millistel juhtudel tasuks luua tütarettevõte ja palgata töötajaid kohapeal, millal jätkata koordineerimist eemalt. Juttu tuleb ka ebaõnnestunud laienemisest.
Saatejuht Paavo Siimann arutleb ettevõtte väliriikidesse laienemise teemal nüüdseks juba 15 riiki laienenud arhitektuur-i ja majatootmise ettevõtte Kodasema osaniku ja tegevjuhi Birgit Linnamäe ning advokaadibüroo Sorainen partneri Toomas Prangliga.
Globaalse haardega majatootja paljastab eduka laienemise saladused
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.