Amservi juht: kehtestada tuleks ühekordne automaks
Kõige mõistlikum oleks kehtestada ühekordne automaks maaletoomisel nii uutele kui ka kasutatud sõidukitele, kuna eristuste tegemine jätaks võimalusi maksukohustusest kõrvale hiilimiseks, rääkis Amserv Grupi tegevjuht Rene Varek.
Amserv Grupi tegevjuht Rene Varek Foto: Andres Haabu
“Ega me ei taha ju, et Tallinnas sõitvad sõidukid oleksid lõpuks kõik kuskil Põlvas registreeritud ja selle võrra maksu vähem maksaks,” rääkis Varek Äripäev raadio hommikuprogrammis.
Sõnumid võiksid olla natukene selgemad, praegu räägitakse, et on vaja 120 miljonit koguda, siis räägitakse, et maks peaks vähendama autostumist, viskas Auto100 Škoda margi müügijuhi Gert Rohtla õhku murekoha.
Automaksuga kokku korjata kavatsetav rahahunnik on suur ning kipub kõnelema sellest, et ennekõike kehtestatakse maks ikkagi selleks, et eelarveauke lappida. Tuleb teha paremini, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Plaanitaval automaksul on mõte siis, kui anname arutelu käigus koalitsioonilepingusse kirjutatud lihtlausele sisu ega lähene teemale ühekülgselt, kirjutab Veho ASi tegevjuht ja juhatuse liige Keijo Kaasik.
Eesti ja kogu Baltikumi suurim kasutatud autode jaemüüja AS Longo Group pakub kõigis kolmes Balti riigis võlakirju summas 10 miljonit eurot, mille aastane fikseeritud intressimäär on 10% ja tähtaeg kolm aastat. Võlakirjade märkimisperiood kestab kuni 25. novembrini ning on avatud nii jae- kui ka kutselistele investoritele.