Tööandjate keskliidu tegevjuhi Arto Aasa hinnangul pole selge, kas automaksu eesmärk on kaitsta keskkonda, piirata autostumist või koguda riigieelarvesse raha, mille tõttu läheb maksumudel segaseks.
Arto Aasa hinnangul pole automaksu eesmärk selge. Foto: Raul Mee
Kuna aga majanduses pole kõige lihtsamad ajad tuleks Aasa sõnul mõelda, kas järjekordne kulude tõstmine ettevõtjatele on üldse hädavajalik. “Eelmisel nädalal kuulsime, et ligi miljardi euroga on riigieelarve laekumised olnud paremad. See on selline kontekst, kus tekib küsimus, kas automaksu praegu ja sellisel kujul on üldse vaja,” küsis ta.
Automaksu eesmärgiks on muuta Eesti sõidukipark keskkonnasõbralikumaks, kuid praegu väljapakutud lahendused seda eesmärki ei täida, leiab kliimaministeerium.
Praegusel kujul automaks ei vähenda Eestis autostumist, rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis automüügi tarkvara arendaja Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Opositsiooni esindajad leiavad hoolimata rahandusministriga kohtumisest, et automaksu pole Eestis vaja kehtestada, kuna see suurendab niigi keerulisel ajal inimeste maksukoormust.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.