Paari aasta eest turismiettevõtjate seas läbi viidud uuringust selgus, et vaid ligi viiendik kasutab oma ressursside ja broneeringute haldamiseks eraldi tarkvara. „Turismitund“ uuris, miks on digitaalsete tööriistade kasutamise populaarsus ettevõtjate seas madal ja mida olukorra parandamiseks ette võtta.
- Vasakul Visit Estonia ärimudelite ja digitaliseerimise projektijuht Ave Pill ja paremal pikaaegne hotellijuht Sari Sopanen, kes rääkisid saates "Turismitund" sellest, miks ei saa suuremat osa Eesti turismiettevõtjate teenustest veebis broneerida. Foto: Gregor Alaküla
Visit Estonia ärimudelite ja digitaliseerimise projektijuhi Ave Pilli sõnul on eelkõige väikeettevõtjate madala digitaliseerituse taga teadmatus, millist tarkvara kasutusele võtta. Pilli sõnul tunnevad paljud väiksed turismiettevõtjad, et neil on vaja midagi teisiti teha, kuid nad ei tea, milline lahendus oleks kõige mõistlikum.
Pikaaegse kogemusega hotellijuht Sari Sopanen lisas, et samuti võib madala digitaliseerituse põhjuseks olla investeeringuvajadus, sest ükski tarkvara pole tasuta. „Muidugi vajab see investeeringut, aga vahel võib olla keeruline näha pikas perspektiivis kasu, mis digitaliseerimisest tuleb,“ kirjeldas Sopanen levinud väikeettevõtjate vaadet.
Saates räägiti sellest, et kuigi broneerimissüsteem võib paljudel turismiettevõtjatel veebis ning isegi mobiilis laitmatult toimida, siis võib digitaliseerimise teekonnal ette tulla komistuskohti. Saates uuriti, kui digitaliseeritud on Eesti turismiettevõtjad, ning arutleti, mida olukorra parandamiseks ette võtta.
Räägiti sellest, mida digitaliseerimine üldse tähendab, miks peaksid turismiettevõtjad sellele mõtlema, kuidas ise enda aitamist alustada ja millist abi pakub riik.
Stuudios olid kümneid hotelle juhtinud ja Pärnusse uut hotelli- ja konverentsikeskust arendav Sari Sopanen ning Visit Estonia ärimudelite ja digitaliseerimise projektijuht Ave Pill. Saadet juhtis Gregor Alaküla.
Vaid viiendik turismiettevõtjatest on ära teinud selle hädavajaliku sammu
Seotud lood
Välisturistide arv Eesti majutusettevõtetes jäi neljandiku võrra alla 2019. aasta juulile, kuid möödunud aasta sama ajaga võrreldes külastas Eestit siiski rohkem turiste.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.