Ettevõtetes kogutud andmete kvaliteet saab AI kasutuselevõtmisel otsustavaks teguriks, usub PricewaterhouseCoopers Eesti digilahenduste ja partnersuhete juht Tarmo Meresmaa. Tehisaruga töötamisel on aga vaja kõikide töötajate ümberõpet, et muutustega toime tulla.
- Sisuturunduslikus saates “PwC juhtimisaudit” tuleb juttu tehisarust, selle kasuteguritest, aga ka seadusandlusest. Foto: Reuters/Scanpix
Kui AIst ehk tehisarust on kõik kuulnud, siis generatiivse tehisaru võimalusi ettevõtted enda jaoks alles avastavad. Meresmaa sõnul on nende uuringud tippjuhtide seas näidanud, et ettevõtete juhtkonnad suhtuvad tehisaru kasutuselevõtmise küsimusse üsna ettevaatlikult.
„Tehisaru puhul peaksime sellesse suhtuma kui noorde kolleegi, kelle tööd tuleb juhendada ja töö teostamist jälgida. Paraku on meil levinud uskumus, et tehisaru peaks vastama kohe, ei tohi teha eksimusi ja mis peaasi, tema koostatud tekstid on 100% tõesed,“ rääkis Meresmaa.
Tema sõnul saaks generatiivse AI kasutusele võtuga suurendada ettevõtete tulemuslikkust ja vabastada töötajad n-ö rumala töö tegemisest. Meresmaa usub, et töötajad peaksid olema pigem tehisaru juhendajad ja tegelema uute süsteemide juurutamisega.
Kuna paljud küsimused, mis reguleeriksid AI kasutamist, turvalisuse nõudeid, autoriõigusi jpm, on veel sätestamata ehk hall ala, siis on lähitulevikus kindlasti tulemas palju muudatusi.
Saates räägib Meresmaa, mida ettevõtjad nende uuringus rääkisid ja milliseid ohukohti nimetati.
Personali koolitamine on võti AI kasutamiseks
Seotud lood
Uue saatesarja esimene saade
Välisturgudele laienedes eeldatakse, et maksud on sama lihtsad kui Eestis, mistõttu pole maksudega tegelemine esimene prioriteet. Küll aga on riike, kus haldurid on agressiivsed, kontrollivad rohkem ja ka trahvivad ulatuslikumalt, rääkis Äripäeva raadios PwC maksude osakonna juht Hannes Lentsius.
Äripäeva TOPi saate teemaks on seekord audiitorite TOP. Stuudios on PricewaterhouseCoopersi juhatuse liige Eva Jansen-Diener ning KPMG audititeenuste juht Indrek Alliksaar. Saatejuht on Sigrid Kõiv.
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.