Kaitseidu Vegvisir sõlmis koostöölepingu Austraalia maaväega. Idufirma juhi Ingvar Pärnamäe sõnul on firmal käsil juba järgmised läbirääkimised.
- Austraalia armee, kes hakkab kasutama Eesti kaitseidu tehnoloogiat. Foto: AFP/Scanpix
See on ettevõtte esimene leping lõppkasutajaga. Pärnamäe rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et Austraalia armee otsib meetodeid, kuidas muuta maaväge ja soomustehnikat efektiivsemaks.
Seal tuli appi Vegvisir, kes müüs austraallastele esimese partii oma tehnoloogiat. Armee tahab veenduda tehnoloogias enne, kui hakkab neid veel tellima, rääkis Pärnamäe ning lisas, et läbirääkimised selleks juba toimuvad.
Samuti plaanib idufirma oktoobris kaasata investoritelt raha. Oma tegevuse jooksul on Vegvisir kokku kaasanud 3,6 miljonit eurot.
Vegvisir arendab segareaalsusel põhinevat olukorrateadlikkuse lahendust, mis võimaldab näiteks soomukijuhil virtuaalreaalsusprillidega näha 360 kraadi ulatuses läbi soomuki metallist kere.
Pärnamäe tegi juttu ka kaitsetööstuse olukorrast Eestis ja mujal, miks on Vegvisiri tehnoloogia parem kui Apple Pro Vision või teiste kaitsefirmade lahendused.
Intervjueeris Janno Riispapp.
Eesti kaitseidu sõlmis lepingu Austraalia armeega, torus juba uued tehingud
Seotud lood
Eesti-Horvaatia kaitsetööstusidufirma Vegvisir on lõpetamas 2 miljoni eurost rahastusringi, aga valmistab ette juba järgmist, 5 miljoni euro suurust ringi, ütles ettevõtte juht Ingvar Pärnamäe.
Aastal 2030 võiks meie kaitsetööstuse käive olla miljard eurot. Veel äsja oli kaitsetööstus võrreldav tubaka või hasartmängudega – investeeringuid leida polnud lihtne. Nüüd aga räägitakse Eestist kui võimalikust kaitsetehnoloogia Silicon Valleyst.
Milremi asutaja Kuldar Väärsi liitub strateegilise investori ja nõukogu liikmena raketisüsteemide arendusega tegeleva Frankenburg Technologiesiga.
Suurettevõtjate Taavi Madiberki ja Margus Linnamäe kaitseidu Frankenburg Technologiesi laieneb Ukrainasse ning hakkab seal tootma.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.