Alan Vaht: uued maksud võivad bensiini hinna 2,6 euroni tõsta
Järgmistel aastatel lisanduvad bensiini ja diisli hindadele uued maksud, mis tähendab, et isegi kui maailmaturul kütuse hind langeb, siis Eestis hoopis hakkab oluliselt tõusma, rääkis kütusemüüja Terminali juhatuse liige Alan Vaht.
Terminali juhatuse liige Alan Vaht hoiatab kütuse järsu hinnatõusu eest. Foto: Raul Mee
2027. aastast lisanduvad bensiini ja diisli hinnale CO2-kvoodid ning 2030. aastaks tõuseb taastuvenergiakohustus transpordis praeguselt 7,5 protsendilt 29 protsendile, rääkis Vaht.
Kuigi CO2 hind tuleb pehme hinnalaega ja on kõikuv, siis kõige halvemal juhul tõuseb bensiini hind praeguselt tasemelt 2,6 euroni ja diisli hind 2,5 euroni liitri eest, hindas Vaht.
“Me oleme sellisel juhul olukorras, kus maksude osakaal bensiinis ja diislikütuses on suurem kui praegune bensiini postihind. Ma olen välja rehkendanud, et nende mõju bensiini hinnas võib olla 1,7−1,8 eurot liitrist,” rääkis Vaht Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Intervjuus arutles ta, kui palju võivad pinged Lähis-Idas nafta hinda mõjutada ja mis trendid praegu kõige enam musta kulla nõudlust mõjutavad. Seejuures tõi Vaht välja, mis juhul võib nafta hind langeda isegi 50 dollarile barrel.
Küsis Juhan Lang.
Alan Vaht: uued maksud võivad bensiini hinna tõsta 2,6 euroni
Ettevõtete jooksva aasta käibearuanded näitavad, et käibekasvud on võrreldes 2023. aastaga minimaalsed või suisa olematud, kirjutab ACE Logistics Group juhataja Andres Matkur Infopanga logistika aastaraportile antud kommentaaris.
Kui automaksuga kogutav raha liigutab paigast senised hoiakud, võib selle hind osutuda ühiskonnale vastuvõetavaks, kuid müüki hakkavad mõjutama ka teised tegurid, kirjutab ASi Veho tegevjuht ja juhatuse liige Keijo Kaasik.
Eestis on laialdane kohtupraktika selle kohta, kus juhatuse liikmelt on maksejõuetu äriühingu maksuvõlg sisse nõutud, sest juht on rikkunud oma lojaalsus- või hoolsuskohutust, ütles endine riigi peaprokurör, Soraineni advokaadibüroo partner ja vandeadvokaat Norman Aas.