„Vaja on võtta väikseid võite ja kiiresti ning näidata tulemusi,“ soovitab tööstuse arendusprojektide tegijatele nüüdseks 15 aastat lean-juhtimist praktiseerinud metallitööstuse Leden Estonia tehasejuht Markko Varres.
- Leden Estonia tehasejuht Markko Varres. Foto: Harro Puusild
„Kui võite ei tule, siis on keeruline teha ka pikki projekte ja loota, et äkki midagi tuleb,“ ütles Varres saates "Fookuses: tark tööstus".
Varres rõhutab saates, et tehase arendusprojekte pole mõtet suunata tootmisjuhile, sest tootmise kõrvalt ta lisaülesandeid võtta ei jõua. Selle asemel tuleks leida eraldi inimene, kellel on aega arenduse ja raiskamise vähendamisega tegeleda.
„Lean- või parendusprojekte tuleb alustada jah-inimestega ehk nendega, kes on nõus uuenduse ja muutusega kaasa tulema,“ jätkab Varres, lisades, et just jah-inimesed hakkavad lõpuks pardale tooma ka neid, kes jäävad alguses äraootavale seisukohale.
Varres märgib, et tulemusi peab näitama numbrite abil ja lõpus tuleb teha ka kokkuvõtteid, mis muutus. „Tulemusi peab jagama ka oma inimestega,“ lisas ta.
Varres räägib saates oma senisest karjäärist ja jagab nõuandeid, kuidas tootmist tõhusamaks arendada ning juurutada ka lean-kultuuri.
Saadet juhib Harro Puusild.
Tehasejuht: raiskamise märkamist tasub treenida ja arendusprojekte alustada jah-inimestega
Seotud lood
Kriitilist massi digimuutustega kaasa tulema saada on keeruline, sest inimesed on harjumuste orjad, jagab saates “Fookuses: tark tööstus” oma digitaliseerimise teekonna arenguid ja väljakutseid Pärnus tegutsev metalltoodete tootja Alise Technic.
Järgnevatel aastatel edu saavutamiseks on Viru Keemia Grupis rakendatud range finantsdistsipliin, on koondatud, on kõrvalärisid maha müüdud, kontserni reorganiseeritud ja avatud esinduskontor Šveitsis.
Masina- ja metallitööstus Hanza Mechanics Tartu avas möödunud reedel metallitehase laienduse, mis võimaldab kasvatada tehase käibe üle 100 miljoni euro, ja planeerib juba ka uut.
Eesti metalli- ja masinatööstuse ettevõtted on uue tõusu ootuses, kuid sektori muudab ettevaatlikuks ebakindlus senistel turgudel, selgub Swedanki tööstusuuringust.
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?