Inimesed eelistavad keskkonnasäästlikumaid autosid, üle 70% müüdud autodest on hübriidsõidukid, kuid viimasel kahel kuul on kasvu teinud diiselmootorid, rääkis Amservi juhatuse liige Margus Nõmmik. Foto: Liis Treimann
Pigem hakkavad autosid vahetama eraisikud, arvas Nõmmik. "Naeramegi, et kui aasta algus tulebki rahulikum, siis hakkab järgmine trall pihta," rääkis Nõmmik.
Uus maks võib kaasa tuua muutusi nii eraisikute kui ka ettevõtete autode kasutamise harjumustes. Suure tõenäosusega teeb mootorsõidukimaks uue auto soetamise kulukamaks, samas kui täisteenusrent näib atraktiivse alternatiivina, rääkis Äripäeva raadio saates Mobire Grupi juht.
“Maks on meile need kaks kuud kõvasti tulu toonud, aga eks me näe, mis edasi saab,” ütleb automaksu kohta autolammutuskoja Oksila juht. Ta usub siiski, et hiliseid reageerijaid jätkub ka järgmiseks aastaks.
Terendav mootorsõidukimaks on toonud sügiskuudel erakordselt suure arvu autode registreerimisi. Vaiksemal uuel aastal võib turu mootorit käimas hoida automaksust poole kompenseerimine.
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.