Viis aastat tagasi kahemehefirmana tegevust alustanud tarkvaraarendaja Brightspark OÜ on kasvanud üle 30 töötajaga ettevõtteks, mille eksport moodustab ligi 80% kogukäibest.
Tasub teadaBrightspark OÜ saavutas Euroopa Ettevõtlusauhindade (European Business Awards) konkursil rahvusliku võidu ekspordi kategoorias ning on jõudnud Euroopa 110 edukama ettevõtte hulka. Publiku lemmik kuulutatakse välja 26. veebruaril. Aita Eesti firma võidule!
Äsja pärjati firma Euroopa Ettevõtlusauhindade konkursil rahvuslikuks võitjaks ekspordi kategoorias ning jõuti Euroopa 110 edukama ettevõtte hulka. 26. veebruaril avalikustatakse Euroopa-ülese hääletuse tulemusena selgunud riiklikud rahva lemmikud.Brightsparki asutaja ja juhiKari Maripuu sõnul asutasid nad ettevõtte eesmärgiga pakkuda klassikalist tarkvaraarendusteenust kliendile lihtsalt ja mõistetavalt. „Me ei ole klassikaline start-up, vaid alustasime investorite kaasabita, suuremate reklaamikampaaniateta ning vaikse kasvuga,“ räägib ta.Ettevõte alustas tegevust koostöös itaallastega, kes paraku mõne aasta pärast pankrotti läksid ning oleks äärepealt ka äsjaloodud Eesti ettevõtte kaasa tõmmanud. „See hetk sundis meid tegutsema ning hakkama kiirelt uusi kliente otsima,“ meenutab Maripuu. „Pärast esimesi sünni- ja kasvuraskusi saime aru, et Eesti jääb meile väikeseks ja hakkasime vaatama välisturgude poole. EASi abil käisime Norras ja Rootsis turuga tutvumas. 2014. aastal valiti meid aga partneriotsingufirma poolt proovitööd tegema Inglismaa ettevõttele, mis pakub logistikaplaneerimistarkvara Ameerika gigantidele UPSile ja FedExile.“Eelmisel aastal lisandus klientide hulka Norra firma, millele otsustati seekord hakata võrdse partnerina tarkvara arendama, omandades 8% ettevõtte aktsiatest. Strateegilise koostöö eesmärk on 2017. aastal tulla turule mastaapse pilveteenusega andmehalduse lahenduste valdkonnas.Mullu osales Brightspark koos 33 000 Euroopa ettevõttega Euroopa Ettevõtlusauhindade konkursil. Esimeses voorus saavutati rahvuslik võit ekspordi kategoorias ja teises voorus pääses Brightspark ainsa Eesti ettevõttena Euroopa 110 edukama hulka, oodatakse põnevusega 26. veebruari, mil kuulutatakse välja publiku lemmik.
- Brightspark: parimad lahendused sünnivad koostöös.
Edu on toonud õiged partnerid, turvaline mäng ja ettenägelikkus.
Brightsparki edu alusteks peab Maripuu kolme põhimõtet: klientide hoidmine, projektide põikpäine lõpuni tegemine ning visuaalne analüüs.„Oleme keskendunud keskmiste ja suurte ettevõtete teenindamisele. Suurklientidega on võimalik ellu viia suuremaid projekte ja võtta suuremat vastutust. Meie edu ei takerdu partneri maksejõuetuse taha ja seetõttu ei jäta me kunagi ühtegi projekti pooleli – viime võetud kohustused lõpuni kasvõi kahjumiga. Oleme aktiivsed suhtlejad nii heas kui halvas.“Arendajad on mõistnud, et enamik kliente suudab kirjeldades oma ideest edasi anda napilt 20% ehk selle baasilt saadud tulemus on garanteeritud pettumus. „Müüme alati enne arendusega alustamist kliendile visuaalse analüüsi ehk detailsed ekraanivaated tulevasest tööst, mille põhjal tellija otsustab, et kas see on soovitud lõpptulemus. Väikseimgi detail pannakse paika enne programmeerimise juurde asumist. Sellega hoiame kokku nii aega, raha kui ka närvikulu,“ selgitab Maripuu.Rääkides tulevikust, märgib ta, et ekspordi kasvatamine ei ole prognoositav, kuid kui midagi sihikindlalt teha, saabub ka edu. „Kuigi varasemate aastatega võrreldes kolmekordistus mullu meie ekspordikäive, ei ole meie eesmärk nii kiirelt kasvada, sest tahame võtta aega, et ka meie ettevõte areneks sisemiselt käibe kasvuga samas tempos. 2016. aastal oleme pigem mõelnud investeerida, kohtuda uute partneritega, teha esitlusi ning näidata oma head tööd. Enda ettevõttesse investeerimine on kindla peale minek ning võib-olla mängimegi liiga turvalist mängu, soetamata endale Londonisse peakontorit ning leides uusi kliente pigem soovituste kui reklaami kaudu.“Brightsparki suurim väärtus on inimesed, kes ei ole Maripuu sõnul mitte juhuslikult leitud töötajad, vaid moodustavad parima tiimi. „Jagame üksteisega rõõme ning lahendame mured, mis on meeskonna kokkuhoidmise mõttes oluline. Kontor peab olema nagu kodu, kuhu kõigil on hea tulla. Brightsparki rahvusvaheline seltskond pakub kultuurilisi erinevusi ja see vaid rikastab meeskonda.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.