Arktikast Antarktikani kruiise korraldav Hurtigruten on ligi 125aastase ajalooga Norra ettevõte, mille sihtriikide klientidega suhtlemine on usaldatud tütarfirmale Eestis. Kuue aastaga on Hurtigruten Estonia tõusnud kohalikul turul hinnatud tööandjaks.
- Elamusterohke ja looduse imelist vaatepilti pakkuv kelgukoerasõit Norras Foto: Hurtigruten Estonia
Töötajate rahulolu on ettevõtte juhtkonnale väga oluline. Selle tagamiseks on parim töötajate arvamus ja nende kaasamine erinevate valdkondade edendamisse. Hetkel on käimas mitu projekti, mille eestvedajateks on töötajad, kellel on soovi kaasa rääkida tööelu parendamise teemadel ja aidata neid ka ellu viia.
Maailma suurtest kruiisifirmadest eristub Hurtigruten orienteeritusega looduselamustele ja autentsusele – Hurtigruten on parim viis avastada Norrat ja imekauneid fjorde, kuna laevad sõidavad väga lähedal rannikule ja peatuvad paljudes sellistes erinevates kohtades, kus teised ei peatu. Lisaks on väga lai pakutavate ekskursioonide hulk, olgu see siis tutvumine Saami kultuuriga, sõit kelgukoertega või hommikusöök koos päikesetõusuga Nordkappis.
Laevareisid ulatuvad ka unikaalsematesse piirkondadesse nagu Antartika, Gröönimaa, Island ja Teravmäed. Lisaks on valmimas ka maailma esimesed hübriidtehnoloogial põhinevad ekspeditsioonilaevad, mis on väga keskkonnasõbralikud ning nende uued sihtkohad on Põhja- ja Lõuna-Ameerika, Kariibi mere saared ja Kesk-Ameerika.
„Hurtigruten Estonia on kiiresti arenev, pidevas muutumises ja kasvav organisatsioon, kus töötab hetkel veidi üle 200 töötaja. Otseselt või kaudselt panustame kõik ühise visiooni nimel, milleks on olla maailma parim ekspeditsiooni reiside pakkuja. Üks põhjustest, miks inimesed Hurtigrutenis töötada soovivad, on meie toode: meie müügikonsultandid aitavad klientidel tõesti ellu viia nende unistusi. Kliendid helistavad sooviga näha virmalisi, jääkarusid või käia ära Antartikas ning meie töötajad panevad neile kokku unistuste paketi,“ tutvustab Hurtigruten Estonia personali- ja koolitusjuht Kristi Asi.
Et sellist tulemust tagada, on väga oluline ühise eesmärgi nimel tegutsev ning ettevõtte väärtusi jagav meeskond. Näiteks suurte müügikampaaniate ajal on abis ka kõik, kes on ettevõttes alustanud müügikonsultandina, kuid juba liikunud edasi teistele funktsioonidele.
Kõned klientidelt tulevad üle maailma, kõige populaarsemad on reisid Saksamaa, Inglismaa, Prantsusmaa ja Skandinaavia klientide seas. Kristi Asi sõnul on töötajate valikul oluline positiivne hoiak ja suhtumine, keele- ja suhtlemisoskus ning huvi turismi valdkonna vastu. „Seoses uute sihtkohtade ning laevade tulekuga kasvab ka Eesti kontori töötajate arv ning ootame meeskonda eriti saksa ja norra keele oskajaid. Tööaeg Hurtigrutenis on paindlik, mis tähendab, et see töövorm sobib hästi ka üliõpilastele või inimestele, kes ei soovi või ei saa täiskohaga tööl käia.“
- Jääkarude kuningriik asub Teravmägedes Foto: Hurtigruten Estonia
- Kanuumatk Antartika vetes Foto: Hurtigruten Estonia:
Inimesi motiveerivad arenguvõimalus ja head töötingimused
Hurtigruteni Eesti filiaalis töötab üle 20 rahvusest inimese ning suhtlemine ettevõttesiseselt ja kolleegidega üle maailma erinevatest kontoritest toimub inglise keeles. Lisaks annab inglise keele oskus võimaluse firmasiseseks arenemiseks – kontserni arenemise ja Eesti kontori laienemisega tekib juurde ametikohti, paljud neist globaalsed tugifunktsioonid nagu näiteks laeva täituvusanalüütikud ja spetsialistid, erinevate projektidega seotud ametikohad jne. Nendesse rollidesse eelistatakse alati toodet ja programme tundvaid sisemisi kandidaate.
Töötajate rahulolu on ettevõtte juhtkonnale väga oluline. Selle tagamiseks on parim töötajate arvamus ja nende kaasamine erinevate valdkondade edendamisse. Hetkel on käimas mitu projekti, mille eestvedajateks on töötajad, kellel on soovi kaasa rääkida tööelu parendamise teemadel ja aidata neid ka ellu viia.
Eelmisel aastal kolis Hurtigruten Estonia Kadriorgu uude kontorisse, kus lisaks kontoriruumidele on olemas vabaks kasutamiseks jõusaal ja saun. „Hoolime tõesti oma töötajate heaolust ja soovime pakkuda väga head töökeskkonda. Oleme panustatud ergonoomilisse kontorimööblisse ja töövahenditesse, et töist keskkonda võimalikult mugavaks muuta. Lisaks on kõigile töötajatele peale 28päevasele tavapuhkusele ette nähtud tasustatud kuus vaba päeva aastas, mida võib kasutada nii ootamatu haigestumise korral kui ka planeeritud puhkusena,“ räägib Kristi Asi.
Suurt rõhku pannakse ka ühistegevustele: lisaks traditsioonilistele iga-aastasele jõulupeole ja suve üritusele tähistatakse halloween’i, korraldatakse ühiseid filmiõhtuid, mängitakse lauamänge. Iga kevad toimub tervisekuu, mille raames leiavad aset erinevad spordiüritused, loengud tervislikust toitumisest ja pakutakse puuvilju ning kohapeal valmistatud smuutisid. Igal aastal suvel ja talvel mõeldakse välja ka mõni vahva üritus töötajate lastele.
Kui tunned, et soovid Hurtigruteni meeskonnaga liituda, et samuti inimeste unistusi täide viia, võta julgesti ühendust:
[email protected]Seotud lood
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.