Juba neljandat hooaega toimuv Rohetiigri Akadeemia keskendub roheinnovatsiooni elluviimise lahtimõtestamisele: mida saaks ettevõte keskkonna heaks teha, ning seejuures sellest ka omale kasu saada.
Rohetiigri Akadeemia juht
Markus Vihma sõnul on neli kuud kestev programm unikaalne, kuna võimaldab ettevõtetel õlg-õla kõrval avastada, kuidas jätkusuutlik ja keskkonnasõbralik tegutsemine organisatsioonide tasandil võimalik ning kasulik on. „Programm annab võimaluse Eesti parimate ekspertide ja mentoritega koostöös keskkonnamõju vähendamiseks erinevaid viise leida ning samaaegselt väärtust luua,“ kirjeldas Vihma.
Programmi on koostanud neli Tallinna kõrgkooli: Tallinna Tehnikaülikool, EBS, Eesti Kunstiakadeemia ning Tallinna Ülikool. Lisaks ülikoolidele on programmi loojate seas ka Rohetiigri koostööpartnerid Sustinere ja Miltton. Et ettevõtetele maksimaalselt väärtust pakkuda, lähenetakse igale organisatsioonile individuaalselt ning iga ettevõte asub lahendama just endale olulist väljakutset. Programm on oma ülesehituselt praktiline ning selle käigus lahendatakse ettevõttepõhiselt spetsiifilisi ülesandeid ja jagatakse neist saadud kogemusi. Tegevusi toetavad konteksti raamistamine ning sisemised arutelud, kuidas teha paremini.
„Rohemuutuse käivitamisel või võimendamisel aitavad iga organisatsiooni nii keskkonna- kui ka muutusjuhtimise mentorid, kuid tuge saab muidugi ka teistelt osalevatelt organisatsioonidelt ja oma kursusekaaslastelt,“ kommenteeris Vihma.
Tänaseks on Rohetiigri Akadeemia läbinud üle 40 ettevõtte nii avalikust kui ka erasektorist: Politsei- ja Piirivalveamet, Tallinna Sadam, Coop Eesti Keskühistu, Ülemiste City, Tere, Jolos, Bolt, Eesti Päevaleht, Tori vald ja paljud teised. Kolm programmi vilistlast jagasid oma muljeid.
Tallinna Sadam sai Rohetiigri Akadeemiast oskused, kuidas ellu viia oma kestliku arengu strateegiat. „See programm jõudis meieni täpselt õigel ajal,“ kommenteeris Tallinna Sadama kvaliteedi- ja keskkonnajuht Ellen Kaasik. „Meid toetasid mentorid, keskkonnajuhtimise ala parimad spetsialistid ja eksperdid,“ lisas ta.
Üritusturundusettevõtte Jolos lõi Rohetiigri Akadeemia mentori toel endale ürituste keskkonnamõjude juhtimise süsteemi. „See on andnud meile üritussektoris tohutu konkurentsieelise ning tegelikult ka uued ärisuunad,“ sõnas Jolose partner Katre Kahre.
Tere piimatööstuse hinnangul on Rohetiigri Akadeemia suurimaks väärtuseks kogukond: „Saime endaga Rohetiigri Akadeemiast kaasa Eesti suured tippettevõtted ja nende spetsialistid, kellega ka peale Akadeemia lõppu oma keskkonnateemalisi muresid ja rõõme jagada saame,“ kommenteeris Nordic Milk kestlikkuse juht Katrin Tamm.
Rohetiigri Akadeemia neljandasse lendu registreerimine on nüüd avatud ning programm on mõeldud ambitsioonikatele organisatsioonidele. Ühest asutusest on osalema oodatud kuni 5 liiget koos juhiga, et teadmised koos inimeste liikumisega kaduma ei läheks.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.