• OMX Baltic−0,12%260,63
  • OMX Riga−0,57%880,96
  • OMX Tallinn−0,19%1 681,27
  • OMX Vilnius0,15%1 006,11
  • S&P 5000,11%5 739,33
  • DOW 30−0,14%42 150,8
  • Nasdaq 0,35%18 138,65
  • FTSE 100−0,19%8 266,78
  • Nikkei 225−0,19%37 870,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,51
  • OMX Baltic−0,12%260,63
  • OMX Riga−0,57%880,96
  • OMX Tallinn−0,19%1 681,27
  • OMX Vilnius0,15%1 006,11
  • S&P 5000,11%5 739,33
  • DOW 30−0,14%42 150,8
  • Nasdaq 0,35%18 138,65
  • FTSE 100−0,19%8 266,78
  • Nikkei 225−0,19%37 870,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,51
  • ST
  • 30.06.24, 20:18

Mängimine kui karjäär: professionaalsete mängurite esiletõus

Eestis on juba pikalt tiksunud korralik investeerimisbuum. Asjaosalised ise on oma eesmärgid juba ammu paika pannud ja liiguvad samm-sammu haaval nende poole. Kuid miks mitte ei võiks ka tavainimesed natuke kriitilisema pilguga oma igapäevaelu kohustused ja sissetulekud üle vaadata ning siis juba kaaluda, kas annab midagi optimeerida?
Mängimine kui karjäär: professionaalsete mängurite esiletõus
  • Mängimine kui karjäär: professionaalsete mängurite esiletõus
Sageli soovitatakse ära õppida mõni uus oskus. Kui soov on ka rohkem raha kokku kühveldada, siis kipuvad need oskused olema seotud arvutimaailmas paremini orienteerumisega.
Tüüpilisteks valdkondadeks, mille tähtsus on tõusuteel, peetakse näiteks küberturvalisus, sotsiaalmeedia reklaam ja miks mitte ka näiteks 3D disain või mõni muu loomingulisem oskus.
Ka hasartmängurlus võib olla helgemate peade jaoks võimalus raha teenida. Kahjuks ei meeldi spordiennustuse portaalidele ega kasiinodele mängijad, kes pikalt ainult platvormilt raha välja kannavad. Selliste mängurite kontod võidakse ilma mingeid pikemaid selgitusi andmata lihtsalt sulgeda ilma võimaluseta uut kontot üldse avada.
Positiivne on, et Eestis on tekkinud rohkelt kiirkasiinosid, soome keeles pikakasinot, mille parimad omadused on just mänguritele meele järgi olemine ja uute võimaluste pakkumine.
E-sport ehk elektrooniline sport
Suured rahad liiguvad ka e-sportlaste taskutesse. Viimastel aastatel on mängutööstus läbi teinud märkimisväärse muutuse. See, mida kunagi peeti nišiharrastuseks, on nüüd kujunenud tulusaks karjääriks paljudele.
Professionaalsete mängijate ja striimerite esiletõus ei ole mitte ainult muutnud meelelahutusmaastikku vaid tekitanud mängurite jaoks võimaluse ka oma hobiga kenakest raha teenida.
E-mängurluse evolutsioon
E-mängurluse areng ajaviitest professionaalseks tegevuseks sai alguse koos võistlusmängude ehk e-spordi tulekuga. E-spordi turniiridest on saanud suured vaatemängud, mis tõmbavad ligi miljoneid vaatajaid üle kogu maailma.
Mainekad üritused nagu Dota 2 The International, League of Legends World Championship ja Fortnite World Cup pakuvad mitme miljoni dollarilisi auhinnafonde, meelitades ligi tippmängijaid ja suuri sponsortehinguid.
Professionaalsed mängijad pühendavad lugematuid tunde oma oskuste arendamisele, sageli liitudes meeskondadega, mis pakuvad treenereid, treeningruume ja rahalist tuge.
Taolised mängijad teenivad palka, mis on võrreldav tavasportlastega. Lisaks täieneb kukkur ka turniiridel saavutatud auhinnarahade ja sponsortasude arvelt. Tuntud mängijad nagu League of Legendsi Faker ja Fortnite'i Ninja on muutunud omamoodi ikoonideks, illustreerides mängimise potentsiaali karjäärina.
Striimimise buum
Paralleelselt elektroonilise spordi esiletõusuga on toimunud ka striimimise ehk live-videoülekannete plahvatuslik kasv.
Platvormid nagu Twitch, YouTube Gaming ja Facebook Gaming on andnud mängijatele võimaluse edastada oma mängukogemusi otseülekandes, luues vahetu sideme vaatajatega. Striimerid teenivad tulu mitmel viisil: annetused fännidelt, tellimused, reklaamitulu ja sponsortehingud.
Edukad striimerid nagu Pokimane ja Shroud on loonud oma kaubamärgi, meelitades miljoneid jälgijaid ja teenides märkimisväärseid sissetulekuid. Striimimine ei nõua ainult mänguoskust, vaid ka karismat ja suhtlemisoskust. Nii on vaatajaskond alati heas tujus ning huvitatud, mida striimeritel öelda on.
Majanduslik mõju
Professionaalsete mängijate ja striimerite tõus on muutnud meelelahutusmaailma nägu. Mängutööstuse väärtus ületab juba praegu filmide ja muusika kombineeritud koguväärtuse. Mängutööstuse kasvu juhivad eelkõige just e-sport ja striimimine. Mängude arendajad, sponsorid, turundajad ja platvormid saavad kõik osa selle kasvava turu tuludest.
E-sport ja striimimine loovad hulgaliselt uusi töökohti. Nagu tavasportlastel, siis ka elektroonilistel sportlastel võiks olla oma taustameeskonnad, mille moodustavad treenerid ja analüütikud. Turniiride korraldamise eest vastutavad turniirikorraldajad.
Ehk siis paljud erinevad ametid löövad kaasa elektroonilise spordi dünaamlisest ökosüsteemist. Muidugi mõista ka linnad, mis võõrustavad e-spordi üritusi, teenivad majanduslikku tulu hotellide, restoranide ja teiste teenuste vastu suurenenud nõudluse kaudu.
Mida siit järeldada?
Mängimine kui karjäär on muutunud reaalsuseks tänu e-spordi ja striimimise populaarsuse kasvule. Professionaalsetele mängijatele ja striimeritele avanevad uued võimalused, mis toovad kaasa ka rahalise kasu. Elektroonilise spordi kiirelt arenev valdkond ei näita mingeid aeglustumise märke ja on tõenäoline, et see jätkab oma mõju suurendamist nii meelelahutus- kui ka ärimaailmas.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.09.24, 17:25
Tavid: võlgades Hiinat ähvardab deflatsiooniline spiraal
Hiinas on süvenemas deflatsioonilised protsessid – see ähvardab maailma suuruselt teise majanduse probleeme veelgi võimendada. Juba praegu on Hiinas kinnisvaraturu kriis ning riik ja selle kodanikud on kulda kokku ostmas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele