Eesti hoiustajad on Läti ja Leedu omadest tagasihoidlikumad. Kui meil on keskmine hoiuse suurus 8000 eurot, siis Leedus on see summa 12 000 ja Lätis 20 000 eurot, kommenteerisid Bigbank Eesti äriüksuse juht Jonna Pechter ja äripanganduse juht Aimar Roosalu raha kogumise mustrit.
- Bigbank Eesti äripanganduse juht Aimar Roosalu. Foto: Raul Mee
Sama käitumine on täheldatav ka meie ettevõtete juures, kes ei jälgi, et pangakontol olev raha teeniks intressitulu. Üheks põhjuseks nimetab Roosalu seda, et juhid ei toetu 100% oma finantsjuhile või pearaamatupidajale, kes saaksid neid nõustada paremate finantsotsuste tegemisel.
Eraisikutel jällegi napib aktiivsust ja ollakse passiivselt ühe panga klient, omamata ülevaadet sellest, milliseid tooteid ja tingimusi pakuvad teised pangad.
„Kui oleme passiivsed oma raha suhtes, juhtub tihti, et kaotame arvestatava hulga raha, mida võiksime kasutada kas investeeringuteks või muuks otstarbeks,“ julgustas Pechter inimesi langetama rahaasjades rohkem teadlikke valikuid.
Saates räägime säästu- ja kogumishoiustest ehk sellistest hoiustest, mis ei ole seotud konkreetse väljamakse ajaga, vaid mida saab kasutada sisuliselt nagu pangakontot. See teenib vabade vahendite pealt intressi. Saadet juhib Juuli Nemvalts.
Eestlased ei ole altid oma raha pealt intressi teenima
Seotud lood
Bigbanki peaökonomist Raul Eamets usub, et Eestil tuleb tunnistada kehva võimekust siin kasvatatud toormele lisandväärtuse andmisel, olgu selleks põllumajandus või puidusektor.
Vaatamata majanduskeskkonna väljakutsetele on BigBank näidanud stabiilset kasvu tänu laenu- ja hoiuseportfelli suurenemisele.
Huvi Bigbanki võlakirjade vastu ületas pakkumise alumist piiri, kuid jäi veidi tagasihoidlikumaks, kui mullu.
Oleme praeguses eelarvetasakaalu paanikas ära unustanud, et avaliku sektori arengu aluseks on maksud, mida kogutakse erasektorist. Teisisõnu: riik peaks igati soosima uute ettevõtete tulekut Eestisse, kirjutab Bigbanki peaökonomist Raul Eamets.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.