Rahvusvaheline haridus on viimastel aastatel saanud üha olulisemaks osaks Eesti haridusmaastikul, pakkudes noortele võimalust omandada teadmisi ja oskusi, mis avavad uksi globaalsetele võimalustele. Üks silmapaistvamaid näiteid selles vallas on Audentese rahvusvaheline kool, mille IB (International Baccalaureate) diplomiprogramm aitab kujundada tuleviku maailmakodanikke ning toetab noorte individuaalseid tugevusi ja arengut.

- Audentese rahvusvahelise kooli direktor Anneliis Kõiv. Foto: Andres Raudjalg
Mitmekultuuriline keskkond on tuleviku edu võti
Audentese rahvusvahelise kooli direktor Anneliis Kõiv toob välja, et rahvusvaheline haridus on palju enamat kui pelgalt ingliskeelne õppekava. Koolis õpivad noored erinevatest kultuuridest ja rahvustest, mis loob keskkonna, kus tolerantsus, avatus ja koostööoskus on igapäevane norm.
„Kui sul on kõrval sinust täiesti erineva kultuuritaustaga klassikaaslased, siis sa õpid arvestama, austama ja väärtustama erinevusi,“ märgib Kõiv. „Selline mitmekultuuriline õhkkond valmistab noori ette tuleviku tööturule, kus globaalne koostöö ja kultuuridevaheline suhtlus muutuvad üha olulisemaks.“
Rahvusvaheline haridus ei ole ainult teadmiste omandamine, vaid ka maailmavaate kujundamine. Õpilased õpivad nägema maailma tervikuna, mis aitab neil mõista globaalseid väljakutseid ja leida neile lahendusi.
Personaalsus kui eduka hariduse nurgakivi
Üks Audentese rahvusvahelise kooli tugevusi on personaalsus – kool paneb suurt rõhku iga õpilase individuaalsele arengule ja potentsiaali avamisele. Õpilaste tundma õppimine, väiksemad klassid ja tihe koostöö õpetajate ning õpilaste vahel võimaldavad luua toetava õpikeskkonna, kus iga noor saab kujundada oma unikaalse õpitee.
„Me ei usu keskmistesse õpilastesse – me usume, et iga noor on andekas, tuleb tema tugevused üles leida ja neid toetada, et andekus saaks avalduda ja kujuneda võimekuseks“ selgitab Kõiv. „Meie ülesanne on pakkuda keskkonda ja juhendamist viisil, et iga õppuri potentsiaal saaks maksimaalselt toetatud.“
Selleks pakub IB programm laialdast ainevalikut, millest õpilased saavad ise kombineerida just nende huvidele ja tulevikuplaanidele sobiva õppepaketi. Olgu selleks inseneriteadused, humanitaarained või kunst – õpilase õpitee kujundatakse vastavalt tema isiklikele eelistustele.
Kriitiline mõtlemine ja vastutuse võtmine
Tänapäeva maailmas, kus infotulv ja tehisintellekti areng muudavad teadmiste omandamise viise, on kriitiline mõtlemine muutunud üheks kõige olulisemaks oskuseks. Audentese rahvusvahelise kooli IB programm seabki fookusesse allikakriitilisuse, argumenteerimise ja analüüsioskuse.
„Interdistsiplinaarses haridusmudelis õpetades keskendume teadmise kujundamisele, õpitu mõistmisele ja lihvime oskust omandatud teadmist kasutama. Oluline on, et nad on valmis uurima, avastama, esitama küsimusi ja otsima vastuseid,“ ütleb Kõiv. „Kui sa suudad eristada olulist ebaolulisest ning esitada oma seisukohti argumenteeritult, oled sa konkurentsivõimeline igas maailma nurgas.“
Üks programmi läbivaid õppeaineid on ka teadmiste teooria (Theory of Knowledge), mis aitab õpilastel mõista, kuidas teadmised kujunevad ja kuidas neid kriitiliselt hinnata. See annab noortele tööriistad, et orienteeruda tänapäeva keerulises infoühiskonnas.
Haridus, mis avab maailma uksed
Audentese rahvusvahelise kooli IB diplomiprogrammi lõpetajad on hästi ette valmistatud globaalseks tööturuks ja rahvusvahelisteks õpinguteks. Vilistlased suunduvad edasi maailma erinevatesse ülikoolidesse (sh Ivy League jt tippülikoolid) ning toovad esile, et just IB hariduse omandamine on andnud neile tugeva akadeemilise vundamendi ja oskuse oma õpiprotsessi juhtida.
„Meie lõpetajad on öelnud, et nad tundsid end ülikooli kandideerides ja õpinguid alustades palju kindlamalt kui paljud teised tudengid – just tänu sellele, et IB programmi läbides õpid mõistma enesejuhtimise, aja planeerimise oskuse ja kriitilise mõtlemise vajalikkust,“ jagab Kõiv kooli kogemust.
Hetkel kuum
Kuula ka podcasti rahvusvahelisest õppest
Rahvusvaheline haridus kui konkurentsieelis
Eesti avatud majandus ja kasvav rahvusvaheline ärikeskkond loovad vajaduse uue põlvkonna tippspetsialistide ja juhtide järele, kellel on globaalne mõtteviis. Audentese rahvusvaheline kool täidab seda rolli, pakkudes tulevikku suunatud hariduse omandamise võimalust.
„Meie eesmärk on toetada haritud maailmakodanike ja liidrite kujunemist, kellel on teadmised, oskused ja hoiakud, et muuta maailma paremaks paigaks,“ sõnab Kõiv.
Rahvusvaheline haridus pole pelgalt alternatiiv traditsioonilisele koolimudelile – see on investeering tulevikku, mis aitab noortel avada uksi maailma parimatesse ülikoolidesse, ettevõtetesse ja ideedesse.
Kui Eesti soovib säilitada oma positsiooni innovaatilise ja eduka väikeriigina, on just rahvusvaheline haridus üks võtmetegureid, mis võiks tagada järgmise põlvkonna valmisoleku globaalseteks väljakutseteks.
Audentese 30 aasta juubeli sarja podcast arutleb IB õppe ja sellega kaasnevate võimaluste üle maailmas. Külas on Audentese rahvusvahelise kooli direktor Anneliis Kõiv, saadet juhib Lauri Toomsalu.
Rahvusvaheline gümnaasiumiharidus kui konkurentsieelis
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!