Ikoonilised Porsche 911-d sõidavad Taani autoentusiasti Jan Kalmari Eestis asuvast värkstoast välja palju vägevamate ja kallimatena kui nad sisse veeredes olid. Tegelikult pole siis enam tegu mitte Porschede, vaid Kalmari-nimeliste sõidukitega. Siitmaalt aga alles läheb põnevaks.
Jan Kalmar kuuleb teistelt alalõpmata, kui vinge elu tal on. Tema töökojas valmivad tipptasemel paremaks ehitatud klassikalised Porsche 911-d. Suure osa päevadest veedab ta välismaal – muu hulgas selleks, et seigelda koos (väga) jõukate klientidega nendelsamadel autodel maailma eri paigus. Kihutada arktilises Põhja-Soomes lumeradadel, ületada ekstreemseid teid pidi Alpi mägesid, sõita enam kui kuu aja pikkuse reisi käigus Lõuna-Ameerika pikkupidi läbi …
Kalmar ise näeb seda muidugi mõnevõrra teisiti.
“Esiteks: see on f*****g raske töö. Teiseks: see ei too sisse. Ja kolmandaks: ma ei vahetaks seda millegi vastu,” ütleb ta Nooblile antud intervjuus.
See lugu ilmus 3. novembril Äripäeva ajakirjas Noobel.
Endine võidusõitja – mitmekordne Taani meister! – ja Le Mansi võidusõidusarja võistkonna peremees, kes on töötanud mitme suure autotootja heaks. Rohkem kui 110 riigis käinud inimene, kelle esimene sooloreis viis ta kõigest 14aastasena Austraaliasse. Terve pinu pikamaasõidu rekordite omanik. Tema äripartner on kaasmaalasest rahvuskangelane, maailma kuulsaimaks võidusõiduks peetava Le Mansi 24 tunni sõidu rekordilised üheksa korda võitnud Tom Kristensen.
Lühidalt: 48aastane Kalmar pole persoonina põrmugi vähem huvitav kui tema nime kandvad neljarattalised.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.