• OMX Baltic0,02%270,3
  • OMX Riga−0,06%876,63
  • OMX Tallinn−0,16%1 726,41
  • OMX Vilnius0,19%1 046,13
  • S&P 5000,00%5 917,11
  • DOW 300,32%43 408,47
  • Nasdaq −0,11%18 966,14
  • FTSE 1000,38%8 115,92
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,25
  • OMX Baltic0,02%270,3
  • OMX Riga−0,06%876,63
  • OMX Tallinn−0,16%1 726,41
  • OMX Vilnius0,19%1 046,13
  • S&P 5000,00%5 917,11
  • DOW 300,32%43 408,47
  • Nasdaq −0,11%18 966,14
  • FTSE 1000,38%8 115,92
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,25
  • 14.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EVTV ja RTV ühiskanal himustab ETV vaatajaid

BMFi uuring: tõusuteel EVTV/RTV näitaja, ETV endiselt turuliider

Uuringutefirma Baltic Media Facts (BMF) viis möödunud aasta 20. detsembrist kuni selle aasta 16. jaanuarini läbi tele- ja raadioauditooriumi päevikuuringu, kus osales 2173 inimest. Päevikuuringu andmetel moodustab ETV osakaal Eesti elanike hulgas 28 protsenti televiisori vaatamisele kulutatud ajast. ETVd vaatas vähemalt veerand tundi nädalas 75 protsenti elanikest ehk 963 000 inimest.
ETVga konkureerib Ostankino TV, mille osakaal on 22 protsenti televiisori vaatamisele kulutatud ajast Eestis. Kanal 2 osakaal, mis ligi kuu aega tagasi läbi viidud päevikuuringu põhjal oli 16 protsenti, on viimase uuringu tulemuste põhjal vähenenud nelja protsendi võrra.
Peaaegu sama suur vaatajate osakaal on ka aasta alguses ühisprogrammiga eetrisse tulnud EVTV ja RTV ühiskanalil.
«Antud uuring hõlmab aega, mil EVTV ja RTV ühiskanal oli vaid osaliselt eetris,» räägib TV 3 tegevdirektori kohusetäitja Andres Jõesaar. «Jaanuari kahe esimese nädala tulemuste põhjal on ühiskanali osakaal Eesti elanike hulgas tõenäoliselt suurem kui BMFi uuringus näidatud lõpptulemus.»
Jõesaar märgib, et ühiskanali tegijad peavad reaalseks, et lähitulevikus saavutab uus kommertskanal, mille põhjal formeerub kommertskanal TV 3, Eesti elanike hulgas 15 protsendi suuruse osakaalu televiisori vaatamisele kulutatud ajast.
«Kui aga vaadata Eestis tegutsevaid kommertskanaleid, siis nende hulgas soovime aasta lõpuks saavutada kolmekümne protsendi suuruse osakaalu,» valgustab TV 3 juht ühiskanali ambitsioone teleturul.
Jõesaar prognoosib, et ETV osakaal kohalikul teleturul kahaneb aasta lõpuks samuti 30 protsendini.
«Ma arvan, et Eestis kujuneb välja sama situatsioon nagu Ameerikas, kus vaatajaskond kommertskanalite vahel jaguneb enam-vähem võrdselt,» kinnitab Jõesaar. Siinkohal arvab ta Eestis tegutsevate kommertskanalite hulka ka ETV.
ETV peamiseks konkurendiks peab Jõesaar EVTV ja RTV ühiskanalit. «Tõenäoliselt võtame meie ära suurema osa ETV vaatajatest, kuid oma sõna on kindlasti öelda ka Kanal 2-l, kes teeb praegu väga tõsist tööd oma programmi parandamise kallal,» märgib Jõesaar.
Kanal 2 võimalusi näeb Jõesaar eelkõige mitte-eestlaste juurdevõitmises. «Kõik märgid näitavad, et Kanal 2 orienteerub aina enam mitte-eestlastest auditooriumile,» sõnab ta.
«Seda näitab kasvõi asjaolu, et saadetele peale loetud osa on venekeelne ja subtiitrid, mida on raskem jälgida, eesti keeles,» põhjendab Jõesaar oma arvamust.
«Kui arvestada seda, kus Andres Jõesaar töötab, siis ei saagi ta loomulikult teistsugust arvamust avaldada,» kommenteerib ETV ärijuht Rait Killandi EVTV ja RTV ambitsioone.
«Kui võrrelda praeguse uuringu tulemusi möödunud aasta sama ajavahemikuga, siis on ETV osakaal tugevalt tõusnud,» kinnitab Killandi. Ta prognoosib, et jaanuaris--veebruaris langeb ETV osakaal võrreldes aastavahetusel tehtud uuringuga, kuid on siiski parem kui eelmise aasta esimesel kahel kuul.
Killandi tunnistab siiski, et EVTV ja RTV ühiskanal on arvestatav konkurent. «Samas oleks naiivne arvata, et teised kanalid jäävad magades ootama, millal konkurent neile kandadele astub,» kinnitab ta. «Kõik kanalid teevad praegu oma programmi kallal kõvasti tööd.»
Tema sõnade kohaselt ei kaota ETV käesoleval aastal oluliselt vaatajaid. «Selle kasuks mängivad mõned käesoleval aastal asetleidvad suursündmused, mille kajastamise õigus kuulub ETV-le,» põhjendab Killandi oma optimismi. «Näiteks olümpiamängud, jalgpalli Euroopa meistrivõistlused, tõenäoliselt ka Eurovisiooni lauluvõistlus,» loetleb ta ETV trumpe.
Kanal 2-le soovitab Killandi positsioonide tugevdamiseks pühenduda rohkem mitte-eestlastest auditooriumile. «See on suur auditoorium ja on kahju, kui nad ei oska oma eeliseid muulaste suhtes ära kasutada,» sõnab ta.
Kanal 2 reklaamiosakonna juhataja Kris Taska ütleb, et Kanal 2 ei ole seadnud endale eesmärgiks spetsialiseeruda mitte-eestlastele. «Venekeelne auditoorium, mille me oleme suutnud võita, annab meile plusspunkte reklaamiandja silmis, kuid Kanal 2 on siiski eelkõige eestlaste kanal,» tunnistab Taska. «Samas ei välista ma võmalust, et teised Eesti kommertskanalid hakkavad tulevikus lisama oma programmi aina enam mitte-eestlastele orienteeritud saateid,» lisab ta.
«Mulje, nagu oleksid Kanal 2 reiting EVTV ja RTV ühiskanali turule tulekuga vähenud, tuleneb eelkõige sellest, et Kanal 2 alustab oma saatepäeva ühiskanalist hiljem,» kummutab Taska väiteid, et Kanal 2 vanker on hakanud allamäge veerema. «Tipptundidel edestavad meie saated sageli riigitelevisiooni vaadatavuse,» kinnitab Taska.
BMFi päevikuuringu andmetel on EVTV ja RTV kanali osakaal eestlaste hulgas 20 protsenti ning Kanal 2 osakaal 15 protsenti televiisori vaatamisele kulutatud ajast. Mitte-eestlaste hulgas on Kanal 2 osakaal kaheksa protsenti televiisori vaatamisele kulutatud ajast. EVTV ja RTV osakaal mitte-eestlaste hulgas on kaks protsenti ja ETV-l neli protsenti.
BMFi päevikuuring näitab samas, et mitte-eestlased on märksa tänuväärsem auditoorium kui eestlased. Kui üle 12aastased eestlased kulutavad televiisori vaatamisele nädalas 26 tundi ja 43 minutit, siis üle 12aastased mitte-eestlased vaatavad televiisorit keskmiselt 34 tundi ja 29 minutit nädalas.
EVTV ja RTV edu kohta märgib Kris Taska, et ta näeb tulevikus meelsasti, et Eesti kommertskanalid jagavad turu omavahel enam-vähem võrdselt. «Tõenäoliselt jõuab EVTV ja RTV kanal oma tulemustega riigitelevisioonile lähemale,» ütleb Kanal 2 reklaamiosakonna juht. «Ma loodan siiski, et EVTV ja RTV esialgne edu pole tingitud pelgalt kahe kanali ühinemise ümber tekkinud kõmust, vaid jätkub ka edaspidi,» soovib Taska konkurendile jõudu.
BMFi päevikuuringu põhjal koostatud 35 vaadatuima telesaate edetabelisse kuulusid vahemikus 20. detsember--16. jaanuar ülekaalukalt ETV saated. Neist üle poole on oma toodang.
Erakanalite vaadatuimate saadete hulka kuuluvad peamiselt välismaise päritoluga saated, millest suurema osa moodustavad seriaalid ja mängufilmid.
«Seriaalid tagavad kanalile vaadatavuse järjepidevuse,» ütleb Andres Jõesaar. «Samas on näha, et seriaalide buum hakkab tasapisi vaibuma ning publik ootab aina enam emakeelseid saateid ja meelelahutust,» lisab ta.
Kris Taska sõnab, et tal on isegi hea meel selle üle, et fenomenaalselt vaatajaid püüdnud seriaali Santa Barbara vaadatavus on viimasel ajal langenud. «See annab teistele saadetele võimaluse esile kerkida,» selgitab ta. Taska nõustub oma kolleegi arvamusega, et tulevikus tuleb erakanalitel pöörata suuremat tähelepanu oma saadete tootmisele.
Rait Killandi sõnutsi on praegu veel vara ennustada, kellele, kes ja kuidas hakkab kuklasse hingama. «Näiteks Tipp TV,» viitab Killandi võimalikule üllatajale teleturul. «Omanikud on investeerinud Tipp TVsse hulga raha, mille tagasiteenimiseks on vaid üks võimalus -- muutuda üleriigiliseks kanaliks.» Seejuures viitab Killandi käimasolevale EVTV ja RTV kanali rendikonkursile, millele pakkumuste esitamise lõpptähtaeg on 17. veebruar.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Ehitusettevõtete TOP 100: üks turutsükkel sai läbi, järgmisel on uued reeglid
TOP
  • 21.11.24, 12:00
Ehitusettevõtete TOP 100: üks turutsükkel sai läbi, järgmisel on uued reeglid
Lisatud 100 edukaima ehitusettevõtte edetabel.
Äripäeva Ida-Virumaa TOPi võitnud Polven Foods tehase- ja müügiosakonna juhti Tomas Kivestut õnnitleb majandus- ja tööstusminister Erkki Keldo.
TOP
  • 17.11.24, 15:00
Ida-Viru edukaima ettevõtte magus äri: kondenspiima tootja sihib ekspordi kasvu
Lisatud Ida-Virumaa TOP
Äripäeva Raplamaa TOPi võitnud Kohila Vineer juhatuse liikmed Andres Laht ja Anna-Maria Maksin.
TOP
  • 16.11.24, 15:15
Raplamaa edukaim: teeme praegu Eestis ainult hädavajalikke investeeringuid
Lisatud Raplamaa TOP
Tanki tegevjuhid Joel Volkov ja Marge Kari.
TOP
  • 14.11.24, 18:00
Reklaamiagentuuride TOPi võitja: efektiivsemaks minna on keeruline
Vaata, kes ja kus TOPis asetseb
Partnerlussuhe Google’i ja Metaga eeldab agentuurilt piisavalt suure käibe ning kompetentsi olemasolu, Mediabrands Digitalil on need olemas, pildil tegevjuht Erki Heinsaar.
TOP
  • 14.11.24, 14:28
Agentuuritulu TOPi võitja: kasvame enim majanduskriisides
Vaata, kes ja kus TOPis asetseb
Äripäeva Lääne-Virumaa TOPi võitis Aivo Saarele (keskel) kuuluv masinatööstus Lisako. Eelmisel aastal paigaldas Aivo Saar koos Vanalinna Ehituse tegevjuhi Kaidur Karba (vasakul) ja Haljala vallavanema Anti Puusepaga (paremal) Lisako poolt Võsule rajatud pansionaadi nurgakivi.
TOP
  • 13.11.24, 12:03
Need on Lääne-Virumaa edukaimad ettevõtted
Lisatud Lääne-Virumaa ettevõtete TOP
Viljandimaa edukama ettevõtte omanik Kaisa Orav ning firma juhatuse liige Mark Orav. Foto on tehtud nende kodus Viljandis kümme aastat tagasi.
TOP
  • 11.11.24, 10:24
Viljandimaa TOPi võitja tegi ajaloo edukaima aasta
Lisatud Viljandimaa TOP
Türil toimunud Kesk-Eesti edukate ettevõtete tunnustamisel võtsid Järvamaa TOPi auhinnad vastu Farm In Productionsi juhatuse liige Malle Valdur ja Aravete Biogaasi juhatuse liige Siim Jaas.
TOP
  • 10.11.24, 08:12
Need on Järvamaa edukamad ettevõtted
Lisatud Järvamaa TOP
Kunagi ühe väikebussiga alustanud Pärnu perefirma on nüüdseks kasvanud nii edukaks, et võib nimetada end Eesti üheks paremaks sõitjate vedajaks.
TOP
  • 09.11.24, 06:00
Sõitjateveo TOP: Pärnu perefirma puges suurtegijate vahele
Edetabelis 50 firmat!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele