Äripäev jätkab side- ja kontoritehnika turul toimuva kajastamist, võttes seekord vaatluse alla väikeste telefonijaamade (kuni 4 välis- ja 8 siseliini) müügi oktoobri- ja novembrikuu jooksul.
Nagu tabelist näha, teeb väikeste telefonijaamade turul ilma Panasonicu kaubamärk. Suured müüginumbrid on põhjendatavad tootja tugeva rõhuasetusega just sellele kaubasegmendile. Sellega kaasneb Panasonicu mudelite lai valik ja suhteline odavus. Läbimüüdud telefonijaamade arvu suurendab ka Panasonicu lai edasimüüjate võrk.
Märkimisväärsel arvul on müüdud Ericssoni tehases Erifoxi nime all toodetavaid väikesi telefonijaamu, vaatamata sellele, et müügifirma Lexel Elektrimaterjalid oktoobrikuus kolis. Lexel Elektrimaterjalide põhiklientuur väikeste telefonijaamade osas on elektriinstallatsioonifirmad, kes paigaldavad ka sidesüsteeme.
Kolmandale kohale jäänud DeTeWe väikesi telefonijaamu hakati aktiivselt müüma alles oktoobrikuus, mistõttu müügifirma LH Data loodab kevadeks numbreid veelgi suurendada.
Univoice, kes varem müüs ainult oma toodetud telefonijaama Miniset, on nüüdseks jaamade valikut laiendanud. Suuremat energiat kulutatakse keskmiste ja suurte telefonijaamade müümisele. Ka Siemensi ja Ericssoni müüjad on põhirõhu asetanud suurtele jaamadele ning andnud väikeste jaamade müügitöö oma edasimüüjatele.
Uheri ja Sun Moon Stari läbimüük on müüjafirma Vahersoft hinnangul aastatagusega võrreldes vähenenud.
Väikeste telefonijaamade müügi edetabelist puuduvad mõned kaubamärgid, mis suurte jaamade TOPis olid esindatud. Nii pole müügiandmeid Ericssoni jaamade kohta, kuna suurimal edasimüüjal Eesti Telefonil oli vastav statistika detsembris veel tegemata.
Pole ka Ascomi ja Alcateli, kuna neil ei ole praegu Eesti turu jaoks selliste parameetritega toodet. Alcateli väikseim jaam oleks suuremate võimalustega ning seetõttu konkursivõimetu hinnaga.
Väikeseid telefonijaamu ostavad peamiselt väikeettevõtte, kuhu tuleb sisse 2--3 telefoniliini. Riigifirmade osakaal selle kaubagrupi puhul väheneb.
Väikeseid telefonijaamu paigaldatakse ka kodudesse. Müüjate hinnangul on erakliente sõltuvalt kuust ja müügistrateegiast 15--30% -- kui tehakse eramajadesse otsepostituskampaaniat, siis on eraklientide protsent ka suurem. ÄP
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.