Mullusügisesel Pariisi autonäitusel tõi saksa sportautode tootja Porsche üle hulga aja avalikkuse ette tõeliselt uue mudeli (vahepealsetel aastatel on piirdutud peamiselt Porsche 911 uute modifikatsioonide väljatoomisega). Erinevalt senitoodetud mudelitest ei kanna uustulnuk numbrilist nime, jõudes tarbijateni nime all Boxster.
Porsche Boxster on kahekohaline 204hj kuuesilindrilise keskmootoriga sportauto. Ehkki traditsiooniliselt kuuesilindriline, on kasutusel täiesti uus jõuallikas, mis on suures osas välja töötatud Porsche võidusõiduauto 911 GT1 baasil.
Boxsteri üheks eripäraks on tema hind -- tegu on odavaima Porschega. USAs, kus neil päevil toimub auto esmaesitlus Ameerika kontinendil, jääb tema hind napilt alla 40 000 dollari.
Tänu keskmootorile on Boxster vaba sportautodele tavapärasest veast -- kitsukesest pagasiruumist. Kaks pagasiruurmi (üks ees, teine taga) mahutavad kokku 260 liitrit, mis on oma kategoorias suurim.
Teine eripära on Boxsteri 12 sekundiga elektriliselt avanev-sulguv presentkatus. Ohutuse tagamiseks on see operatsioon võimalik ainult auto seistes ja käsipiduri peal olles. Lisavarustusena on autole võimalik tellida ka 25 kg kaaluv jäik paigaldatav-eemaldatav katus.
Tagarattaveoline Boxster varustatakse kas viiekäigulise manuaal- või uue viiekäigulise automaatkäigukastiga Tiptronic 3S2.
1948. aastast sportautosid tootva Porsche jaoks oli 1996. aastal Boxsteri esitluse kõrval teiseks oluliseks sündmuseks miljonenda auto valmimine. Juubeliauto -- 911 Carrera -- läks Baden-Württembergi liikluspolitsei kasutusse.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.