Täistreileri laevaga saatmisel Euroopasse on kolm kasutatavat võimalust:
- Tallinn--Stockholm--Euroopa
- Tallinn--Saksamaa
- Riia/Klaipeda--Saksamaa
Helsingi kaudu Euroopasse kauba saatmine läheb ASi Skaneksped tegevdirektori Üllar Lainela sõnul liiga kulukaks.
Laevaga Stockholmi kaudu kauba Euroopasse saatmise tugev külg on kiirus. Kogu marsruudi läbimine on ühtlaselt planeeritav ja mingeid ootamatuid seisakuid seal ette ei tule. Läbi Skandinaavia Euroopasse mineku puuduseks on aga piirkonna kallidus. Kokkuvõttes on transport nimetatud marsruuti pidi üle 500 Saksa marga kallim kui maad mööda minnes. Seetõttu kasutavad Skandinaaviat Euroopast tulles peamiselt puuvilja vedajad, kellel maksab aeg rikneva kauba tõttu rohkem kui tavalise koorma vedajal.
Riia ja Klaipeda kaudu peavad ühendust veofirmad, kellel tuleb vedada väärtuslikku kaupa (näiteks elektroonikat). Laeva kasutamine väldib läbisõitu Poolast, kus vääriskaup võib sattuda maanteeröövlite kätte või peab kasutama selle transportimiseks kulukat konvoiteenust.
Riia või Klaipeda laevaühendust sisaldava transpordirea kokku seadmist peab oskama professionaalne klient ise vedajalt nõuda. Eesti veofirmad võivad sellist transpordiskeemi pidada liiga komplitseerituks.
Riiast ja Klaipedast Saksamaale minevate laevaliinide eelis Tallinna omade ees on tihedam regulaarne liiklus. Lõunanaabrite sadamatest väljuvad laevad Saksamaale iga päev, Tallinnast vaid kord nädalas.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.