Poolteist aastat tagasi ostis Marmon Group'i tütarettevõte Getz Bros. & Co.Inc. enamuse mootoriõlide ja autokaupade tarnimisega tegeleva ASi Alexela-Oil aktsiatest ja nimetas firma Getz Eesti ASiks. Kohe pärast seda rajas Getz oma firmad ka Lätti ja Leetu.
«Meie emaettevõtte strateegia on neid huvitavas regioonis firmade ostmine või rajamine, mitte koostööga piirdumine,» selgitab Getz Eesti ASi peadirektor Hanno Hansson.
Tema sõnul laabus Alexela-Oili ja Getzi koostöö hästi ja siinse turu atraktiivsuse tõttu tegid ameeriklased Alexela-Oili omandamiseks sellise pakkumise, millest oli raske keelduda.
1871. aastal vendade Getzide rajatud perefirmal on tänaseks üle 60 tütarettevõtte 20 riigis. Põhiliselt ollakse keskendunud Vaikse ookeani regioonile.
Euroopas on Getzil suurim esindus Ungaris, kus 1989. aastal omandati endine riiklik põllumajandustehnikakoondis ja väliskaubandusettevõte.
Alexela-Oil oli pelgalt Alexela tanklaketi varustaja, kui Getz aktsiad omandas. Kohe seadsid USA omanikud eesmärgi, et Getz Eesti peab saama Eestis mittetehniliste autotarvikute turu liidriks.
«Poolteise aastaga oleme jõudnud omas vallas 5 olulisema kaupleja hulka ja rühime liidrirolli poole,» kommenteerib firma käekäiku Hanno Hansson.
Tema sõnul oli möödunud aasta firmale ümberprofileerumisaeg. «Loovutasime olulisel määral oma positsioone õliturul, aga suurendasime tarbekaupade osa,» märgib ta.
Getz Eesti müüb täna Eestis üle 40 tonni mootoriõlisid ja mitmesuguseid autovedelikke kuus.
«Võib-olla tundub see kummalisena, aga oleme võitnud Eesti turul liidrikoha ka naiste kvaliteetpesu osas,» märgib Hansson.
Keskklassi kaubamärgid müüvad end Eestis üllatavalt hästi, tunnistab Hansson. Üheks edu põhjuseks peab ta asjaolu, et Getz ei kauple Kagu-Aasia kaupadega. Eestisse tuuakse peamiselt Suurbritannias ja USAs valmistatut.
Jänkid on Eesti tütarettevõttele ette andnud täpse vormi majandamis- ja finantstulemustest teavitamisel. «Iga kuu saadan San Fransiscosse põhjaliku raporti,» märgib Tartu ülikoolis bioloogiks õppinud ja Kanadas äri alal täiendanud Hansson.
Kui möödunud aastal oli 2,6 mln kroonise aktsiakapitaliga firma käive 18 miljonit, siis sel aastal tahetakse jõuda 24 miljoni kroonini.
Hansson on ühel korral Hongkongis kohanud ka Marmon Group'i omanikku. Ta sarnaneb paljuski Sorosega, aga et ta ei ole firma aktsiaid börsile viinud, teatakse teda maailmas suhteliselt vähe, nendib Hansson.
Seotud lood
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!