• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,96
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,96
  • 28.01.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konteinerveod Ameerikast

Miami--Tallinn 25--30 päeva
Konteiner peab sadamas olema 1--2 päeva enne laeva väljumist. Floridas asuvast Jacksonville'i sadamast jõuab laev Euroopasse 15 päevaga. Kui laevagraafikud klapivad, kulub konteineri Tallinnasse jõudmiseks veel 4 päeva. Halvemal juhul peab ootama terve nädala.
San Francisco--Tallinn 35--38 päeva
Veoaja jaotumine on analoogne konteineri veoga Miamist. Pikem on vaid sõit San Franciscost Euroopasse, mis kestab umbes 28 päeva.
Miami--Tallinna-veole pakuvad mõlemad firmad esmapilgul sarnast hinda. Siiski võib oluliselt soodsamaks pidada Estma hinda, mis on antud veole uksest ukseni, samal ajal kui Balti Transpordi lähtepunkt on FOT Port Miami (kaup on Miami sadamas konteineris auto peal, kõik eelneavd kulud tuleb tasuda eraldi). Vedu door--Port maksab kindlasti vähemalt 150 dollarit, mis tuleb võrdlusel lisada.
Estma pakkumusel on mereveo hind (ilma maismaavedude, dokumentatsiooni- ja terminaalitasudeta) tõenäoliselt suurusjärgus 1900--2200 dollarit. See on praegu täiesti normaalne ja konkurentsivõimeline hind, millest konkurentsi tihenemisel võib ka allahindlust teha.
San Francisco--Tallinna-veol on näha, et Balti Transpordi laevandusagendi laevad tõenäoliselt ei külasta USA läänerannikut ja konteinerid veetakse läänerannikult idarannikule autode (vähe usutav) või rongiga. See on loomulikult suur lisakulu, kuid võib teha transpordi kiiremaks.
Praegu on maailmahaardega laevafirmadel veohinnad USA ida- ja läänerannikult enam-vähem samad. Suurte konteinerlaevade liiklusel moodustavad hinnast ookeaniveo kuludest suurema osa sadama- ja tuletornimaksud, laadimistasud ning konteinervedu ookeanisadamatest väiksematesse sadamatesse. Seetõttu on distantsi pikkus oma tähtsust kaotamas.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 08:00
Miks tasub laenupakkumisi võrrelda?
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele