Ventspilsi naftaterminaali kaudu kulgeb juba praegu lõviosa Venemaa toornafta ekspordist, kuid seal on lisaks veel ka kaubasadam.
Kuuludes Euroopa Liidu transpordikoridori saaks Läti liidult toetust oma sadamarajatiste moderniseerimiseks ja kommunikatsioonide parandamiseks.
Läti on esitanud Brüsselile taotluse liita Ventspilsi sadam Helsingi--Varssavi transpordikoridoriga, mida tuntakse ELi koridorina number üks.
«Transpordi alal on Läti prioriteediks ida-lääne lüli, mis ühendaks SRÜ riike Läti sadamatega,» ütles transpordiminister Vilis Kri?topans.
Brüsselist oodatakse Läti ettepanekule vastust 20. veebruaril.
Ventspilsi meresadam oli sadama juhtkonna sõnul kaubakäibelt mullu Euroopas 12. kohal.
Sadamajuhtide kinnitusel ulatus käive eelmisel aastal 35,7 mln tonnini, millest 25,2 mln tonni langes Ventspils Nafta tarnete arvele.
Vahemikus 1992--95 kasvas naftatransiit läbi Ventspilsi sadama keskmiselt 1--2 miljoni tonni võrra aastas ning 1996. a 5,3 mln tonni võrra.
Ventspilsi sadamakaide käimasoleva rekonstrueerimisega peaks Ventspils muutuma esimeseks Läänemere sadamaks, mis võib vastu võtta kuni 120 000tonnise veeväljasurvega aluseid. REUTER-ÄP-ETA
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.