• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,59%5 846,76
  • DOW 30−0,63%42 278,19
  • Nasdaq −0,64%19 187,31
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,98
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,79
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,59%5 846,76
  • DOW 30−0,63%42 278,19
  • Nasdaq −0,64%19 187,31
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,98
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,79
  • 18.02.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transiidikomisjon ärkas unest

Pikka aega vaikinud valitsuse transiidikomisjon on uut elujõudu näidanud ja endast jõuliselt märku andnud.
Enne ülemöödunud kolmapäeva transiidikomisjoni istungit pärines nende viimane laiemalt afi?eeritud etteaste komisjoni strateegilise planeerimise töögrupilt. Eelmise aasta suvel avaldatud transiidi- ja eksport-importvedude uuringuga pandi paika Eesti transiidipoliitika põhisuunad.
Nüüd käidi uue teede- ja sideminstri Raivo Vare eestvõttel peetud komisjoni istungil välja ideed Tallinna Sadama ja Eesti Raudtee ühtsete tarifitseerimispoliitika mudelitest, koostööst Venemaa erinevate regioonidega ja Kagu-Eesti logistika keskuse loomisest. Üle teiste küündis aga uudis sadamates kaua oodatud vabatsoonide loomisest.
Operaatorfirma Melship tegevdirektor Paavo Kollom väljendab heameelt vabatsoonide loodetava loomise üle ja arvab, et selle taga on kütuse transiidiga tegelevate firmade loby. Nende käibed on konteinerkaupade operaatoritest suuremad.
Pakterminali direktori Anti Oidsalu sõnul puudub kütuse vahendajatel vabatsoonide tekitamise vastu igasugune majanduslik huvi. Neil on endal tolliterminaalid, kus kõik teenused on tollivabad. Huvitab ainult, et valvatav vabatsoon laieneks raudteeni, mis võimaldaks garanteerida kaupade säilivust, räägib Oidsalu.
Kolmas vabatsoonidest huvitatu on kindlasti Tallinna Sadam. Temale on vabatsoonide rajamine uus võimalus suurendada kaubakäivet ja püsida edasi konkurentsis naabersadamatega.
Transiidikomisjoni liikumapanevas jõus ollakse kindel. See on teede- ja sideminister Raivo Vare, kes vahetas välja nõrkade organisatoorsete võimetega analüütiku tüüpi ministri Kalev Kuke.
Transiidikomisjoni idee üks algatajatest Anti Oidsalu leiab, et komisjon pole seni suutnud täita eesmärgiks seatud ministeeriumitevahelist siduvat funktsiooni. Kui uuele ministrile antakse valitsemisaega ka uutes valitsustes jõutakse ehk sellenigi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 16:35
Vargused näitavad jätkuvalt kasvutrendi. Millised täiendavad meetmed aitavad tagada ärides turvalisust?
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele