Müügitegevuse üks elulisemaid prob-leeme on seotud firma krediidipoliitika kujundamisega ja ostjatele müüdud kauba eest raha laekumisega. Mõned olulisemad faktorid, mida on otstarbekas arvestada ettevõtte krediidipoliitika väljatöötamisel:
- pakutava toote/teenuse olemus ja võrdlus teiste analoogidega;
- toote/teenuse tüübi jaoks iseloomulik krediidipoliitika;
- turud, kuhu tooteid/teenuseid pakutakse;
- ettevõtte tüüp ja jaotustasand;
- ettevõtte kultuur;
- konkurentsi tase;
- klientide olemus ning nende üldine reputatsioon maksetingimuste või «probleemide» tekitamise osas;
- võimalus kontrollida oletatavate klientide krediidikõlblikkust, kontrolli kulukus;
- turu tundlikkus krediiditingimuste suhtes;
- seadusandluse, riigi, valitsuse või kohalike võimuorganite poliitika aspektid;
- organisatsiooni krediiditingimused oma tarnijatelt;
- firma finantsarvestuse ja juhtimise tase;
- meeskonna oskused ja väljaõppevajadus.
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.