• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,96
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,96
  • 25.02.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veoleping ei kaitse tellijat ootamatuste eest

Möödunud aasta 29. novembril pidi Tallept Auto tellimusel Poolas peale laaditama neli euroalust mööblifurnituure. Ekspedeerimisfirma In Time kohustus need 6. detsembriks toimetama Tallinnasse. Pärast kuupikkust ootamist jõudis Tallept Auto kontorisse transpordiarve. Mõned päevad hiljem oli kohal ka mööblikoorem.
In Time'i nõukogu esimees Veiko Kreevs möönab, et nad ei suutnud lepingus ettenähtud veoajast kinni pidada, kuid leiab, et osa süüst lasub veo tellijal. Kaup ei olnud kokkulepitud päeval laadimisvalmis. Päevane viivitamine tekitab osakoorma puhul uute viivituste ahela.
Skanekspedi vedajaga sõlmitud leping näeb transpordi hilinemisel ette trahvi 200 DEMi päevas. Lepingu järgi peab In Time 6800kroonise arve esitamise asemel maksma tellijale trahvi 59 200 krooni. Tallept Auto juhatuse esimehe Kalev Kraagi ütlusel on aga In Time saadetud arvele (summat on siiski vähendatud 3300 kroonini) lisanud ettenägelikult märkuse: tasumisest keeldumisel hakkab nõudega tegelema Intrum Justitia. «Minu arust on minul nende käest saada suurem summa,» lausub Kraag ja lubab pärast transpordiarve tasumist kohtu kaudu õigust otsida.
Veiko Kreevsi väitel In Time Skanekspedi lepinguid ei aktsepteeri. Need on ühepoolselt alla kirjutatud, kinnitab Kreevs. Ta viitab Skanekspedi faksiga saadetud lepingus olevale punktile, millega loetakse leping jõustunuks ka ilma vedaja kirjaliku aktsepteerimiseta, kui vedaja ei esita kirjalikku vastuväidet lepingu saamisest ühe tunni jooksul. «Kujutan ette, et kohtus ei ole selle lepinguga midagi peale hakata,» lausub Kreevs.
Eesti ekspedeerijate assotsiatsiooni peasekretär Ain Kiisler nõustub, et Skanekspedi lepingud ei ole juriidiliselt siduvad.
Skanekspedi tegevdirektori Üllar Lainela sõnul on lepingule tehtud juriidiline ekspertiis. «Juristid on öelnud, et nemad seda kohtus kaitsta ei suuda,» tunnistab Lainela. Ta lisab, et tegelik leping sõlmitakse CMR-saatelehele allakirjutamisega, mis kehtestab veole CMR-konventsioonist tulenevad tingimused. Skanekspedi leping fikseerib kirjalikult vaid eelnevas telefonivestluses kokkulepitud hinna, kuupäevad ja koorma kaalu. Nendest möödahiilimisel kahjustab vedaja oma mainet on Lainela kindel.
Tallept Autol pole lootust saada kompensatsiooni mitmekümne päevase ootamise eest. «Ütlesin Kalev Kraagile, et lepingus ettenähtud trahviraha pole võimalik saada,» tunnistab Lainela. Kuid leiab, et oma maine huvides peab In Time loobuma vähemalt transpordiarve nõudest. ÄP

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 16:35
Vargused näitavad jätkuvalt kasvutrendi. Millised täiendavad meetmed aitavad tagada ärides turvalisust?
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele