• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,98
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,98
  • 03.03.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaale mineva veose hind tõuseb

Alates 1. märtsist peab Eesti vedajal kaupade veol veoautoga ja sõitjate juhuveol autobussiga Venemaale olema veoluba. Veolubasid väljastab Eesti rahvusvaheline autovedajate assotsiatsioon (ERAVA). Märtsi keskel kavatseb Vene Föderatsiooni transpordiministeerium alustada piiramatus koguses veolubade müüki piiril, teatas teede- ja sideministeerium.
«Kindlasti ahendab see meie firmade kaupade transpordivõimalusi Venemaale,» ütles ERAVA TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti. Meil ei ole kahjuks ühtki kinnitust Venemaa poolelt, et lube hakatakse müüma piiril, lisas ta. «Praegu meile lubatud kvoot on ääretult väike, 1750 kahepoolset veoluba, millega suudame ära katta umbes kuu-poolteise vajaduse,» nentis Lusti. Kui see jääb Venemaa viimaseks sõnaks, tähendab see krahhi paljudele autotranspordiettevõtetele, selgitas Lusti.
«Oleme jaganud neid lube siin kaks päeva ja esimene mulje on, et peaaegu pooled Eesti autoveofirmade marsruudid on seotud Venemaaga,» lausus Lusti.
«Kui veolube hakatakse piiril müüma väga kallilt, paneb see teistpidi põntsu, sest pikaajalisi veoselepinguid sõlminud firmadel on hinnad kokku lepitud,» märkis Lusti. Kokkuvõttes võib otsus tähendada seda, et kas langeb ära väga suur osa kasumist või väga suur osa vedudest, tõdes Lusti. Tema sõnutsi kaob igasugune mõte vedada kaupa autoga, kui veoloa hind on väga kõrge. Sel juhul veetakse kaupa raudteed mööda, möönis Lusti.
«Praegu väljastame veolube hinnaga 100 krooni ja piiril lisakulutusi enam ei kaasne, märtsi keskpaigaks ma prognoose aga teha ei tahaks,» märkis Lusti.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 08:00
Miks tasub laenupakkumisi võrrelda?
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele