Viking Line'i eelmise aasta käive oli 4,96 mld Eesti krooni ja puhaskasum 325,7 miljonit Eesti krooni. Aktsia pealt makstakse dividende 21 Eesti krooni ehk kaheksa krooni vähem kui eelmisel aastal, kuid sellele vaatamata saavad aktsionärid, kellest enamik on ahvenamaalased, dividendidena 228 miljonit Eesti krooni.
Alates 1989. a on Viking Line maksnud omanikele dividendideks 1,95 mld Eesti krooni. «Et mängus on meie oma raha, siis oleme ettevaatlikumad, ja selles on ühtlasi meie tugevus,» ütles Viking Line'i juhatuse esimees Ben Lundqvist.
Silja Line, mille käive oli mullu 8,4 mld Eesti krooni, sai puhaskasumit 230 miljonit krooni.
Viking Line asutati 1963. a nime all Ålandsfärjan AB ning põhiosanikeks olid laevakapten Gunnar Eklund, reeder Fraenk Lundqvist ning ettevõtja Rafael Mattson. Nende kolme perekonna esindajate uus põlvkond on ka praegu firma eesotsas: Viking Line'i juhatuse esimees on Ben Lundqvist ja tegevdirektor Nils-Erik Eklund. Uue põlvkonna juhtimise all läheb firma tulevikule vastu majanduslikult tugevana ja efektiivsena.
Ben Lundqvisti sõnul on Viking Line'i kasumid, mis viimastel aastatel on olnud suured, olulised kogu 25 000 elanikuga Ahvenamaale nii majanduslikult kui ühiskondlikult. Ta tõmbab paralleele põhikonkurendi, Silja Line'iga, mille omanikud on Rootsi ja Soome suurfirmad NCC AB, UPM-Kymmene, Enso OY, Pohjola, Neste OY jt. Silja paigutas 1990. aastail firma käigushoidmiseks sinna raha üle 1,5 mld Eesti krooni.
«Me ei saa ega taha firmasse niisugust raha pumbata,» sõnas Vikingi juhatuse esimees. «Meie vana ahvenamaa ettevõtja loogika ütleb, et firmat tuleb juhtida nii hästi, et see annaks kasumit ja tooks kasu nii omanikele kui ühiskonnale.»
Viking'i aktsiad maksid 1980. a algul Maarianhaminas 1,5--1,8 marka tükk. 1995. a noteeriti Viking Line Helsingi börsil ja nüüd on aktsia hinnaks 174 marka ehk 466 Eesti krooni.
Viking Line'i on kritiseeritud sellepärast, et 1989. a peale on ta palju kasumit dividendideks maksnud ega ole ostnud ühtki uut laeva. Sellele vaatamata on Vikingi laevade keskmine vanus 11 ja Silja laevadel 15 aastat. DI
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.