Senised kogemused näitavad, et õpilasekskursioonide valik ja müük toimub sageli kõrvalisi ja kõveraid kanaleid pidi, lausus Lõhmus. «Meil on tagasiside, et on tekkinud mitmeid põrandaaluseid firmasid, kes kopeerivad teise firma toodet ja müüvad seda maksude maksmisest kõrvalehoidmise arvel tunduvalt odavamalt,» märkis ta.
Lõhmuse sõnul peaks üritus Matkamiks seda turuosa korrastama.
Lõhmuse sõnul on Matkamiksi eesmärk tuua kokku kooliekskursioonide ostjad ja müüjad ning anda pilt puhkamisvõimalustest Eestis. Lõhmus rääkis, et viimase paari aasta kogemuste põhjal reisivad eestlased meeleldi oma kodumaal ja nõudlus Eesti-siseste ekskursioonide järele on suur. Eelmisel suvel tegutses Eestis 17 turismiinfopunkti. Selle aasta jooksul suureneb infopunktide arv veelgi.
Andrus Nõmm turismiametist lausus, et reisimüügilaadal Matkamiks osalevad muuseumid, looduspargid, turismitalud ja teised väikeettevõtjad, samuti Eesti-siseste reisidega tegelevad firmad. Eilse seisuga oli reisimüügilaadale registreerunud 40 ettevõtet.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.