Sügisest jõuab Mercedes-Benzi müügisalongidesse auto, mis pöörab pea peale ettekujutuse Mercedes-Benzist. A-klassi Mercedes on esimene «minimersu».
1993. aastal Frankfurdi autonäitusel näidatud ideeautoga võrreldes on uustulnuk pisut kasvanud, kuid siiski on tegu väga väikese autoga. Vaid 3,57 m pikkune sõiduk on sama pikk kui näiteks Peugeot 106, kuid ta on teistest selle klassi autodest kõrgem ja mahukam. Tavaliste väikeautodega minimersut siiski võrrelda ei saa, kuna A-klassi Mercedes on omapärane kombinatsioon traditsioonilisest sõiduautost, universaalist ja MPVst ehk mahtuniversaalist.
A-klassi Mercedes, kus sõitjad istuvad umbes 20 cm kõrgemal kui tavalistes autodes, toob pisiautode klassi uue taseme mitte ainult Mercedesele omase luksusliku viimistluse, vaid ka ohutuse osas. Passiivse ohutuse osas on märkimisväärne nn sändvit?-kontseptsiooni kasutamine, mis võimaldab suunata avarii korral tekkiva löögienergia sõitjate ruumi alla.
Väga õnnestunud ruumi planeerimisega on Mercedes saavutanud kurioosse olukorra, kus pisikeses A-klassi autos on salong praktiliselt sama suur kui 90 cm pikema kerega C-klassi Mercedeses (pikkus vastavalt 1835 ja 1839 mm). Mahtuniversaalidele omaselt on ka A-klass mitmekülgselt kasutatav -- kokku lubatakse tervelt 36 (!!!) erinevat istmete ja pagasi paigutamise varianti. Sõltuvalt tagaistmete paigutusest mahutab pagasiruum 350 kuni 850 liitrit, kui tagaiste eemaldada, siis isegi 1700 liitrit.
Mercedes töötas uue auto jaoks välja neli erinevat jõuallikat võimsusevahemikus 60 hj kuni 102 hj. Esialgu läheb auto tootmisse kahes variandis -- 1,4- või 1,6-liitrise bensiinimootoriga. 1998. aasta kevadel lisatakse mootorivalikusse kaks 1,7-liitrist diiselmootorit. Siis lisatakse tootmisse ka viiekäigulise automaatkäigukastiga mudel. Auto kütusekulu saab keskmiselt olema sõltuvalt kasutatavast jõuallikast 4,5 kuni 6,9 l/100 km.
A-klassi Mercedes saab firma pisima mudeli tiitlit kanda suhteliselt lühikest aega, sest järgmiseks aastaks lubab Mercedes ka koostöös ?veitsi kellafirmaga Swatch välja töötatava veelgi väiksema auto esitlust.
Seotud lood
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!