Neljapäeval toimunud avalikul enampakkumisel müüdi Novotransi aktsiad alghinnaga 1,7 mln krooni, DESi puhul tõusus aga hind pakkumise käigus alghinnalt 1,5 miljonilt 2,7 miljonile kroonile. Enampakkumisel olid müügis üheksa ettevõtte aktsiad koguväärtuses üle 42 miljoni krooni.
Suuremad müüki pandud osalused olid Tallinna Sadamal lisaks Novotransile ja DESile naftasaaduste transiidiga tegelevas ASis Scantrans ligi viiendikuga aktsiatest alghinnaga 35 mln krooni, puidufirmas AS Woodserv 40% alghinnaga 3 mln ning alkoholi, rõivaste ja parfümeeria müügiga tegelevas ASis Finest Vendors 29% alghinnaga miljon krooni.
«Huvilisi registreerus vaid kahe firma aktsiate ostmiseks, üks ettevõte tundis huvi Novotransi ja kaks DESi vastu,» märkis Liive. Novotransi aktsiad ostis alghinnaga välja Novotrans ise. DESi puhul oli aga pakkujaid kaks ja hind tõusis ka kaks korda, märkis ta, lisades, et DESi aktsiad ostis agenteerimisfirma Eesti mereagentuur (ESTMA).
Tallinna Sadam investeeris Novotransi 1992. a 6600 kr, seega on investeeringu tootlus 257,6kordne. DESi aktsiate nominaalväärtus oli 510 000 kr, seega saime tagasi 5,3 korda rohkem kui nominaalväärtus, nentis Liive. «Tallinna Sadam lootis oksjonilt paremat tulemust,» tunnistas finantsdirektor. Ülejäänud firmade aktsiad paneme kindlasti uuesti müüki, teeme rohkem reklaami ja kaalume iga ettevõtte aktsiate puhul eraldi, kas mitte alandada nende alghinda, lausus Liive.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.