Lühike veebruar, kus üks riigipühagi sees, on väikeste telefonijaamade (kuni 16 siseabonenti) müüginumbrid eelmiste kuudega võrreldes alla löönud. Siiski on traditsiooniliselt kahel esimesel kohal kolme maaletooja poolt müüdav Panasonicu ja Ericssoni tehases toodetav ning Lexel Elektrimaterjalide poolt tarnitav Erifoxi kaubamärk. Panasonicu müüginumbrid on põhjendatavad tootja rõhuasetusega just väiksematele telefonijaamadele, millega kaasneb mudelte lai valik, lihtsus ja suhteline odavus. Müüginumbreid suurendab mitme maaletooja olemasolu ning edasimüüjate lai võrk.
Kolmandale kohale on tõusnud Spideris müüdav Iwatsu, mida on veebruaris müüdud kaheksa jaama võrrelduna jaanuarikuu kolme jaamaga.
Langenud on Miniseti läbimüük, mis veebruaris oli vaid kaks jaama tavapärase 7--10 jaama kõrval. Univoice'i müügijuhi Reet Randmetsa sõnul pööravad nad üha enam tähelepanu suurtele projektidele.
Vahersofti direktor Olev Vaher peab veebruarikuud üsna lahjaks. Firma on müünud ühe SMSi ja ühe Uheri väikese jaama, edasimüüja rollis ka kolm Panasonicut. Väikest läbimüüki põhjendab Vaher muu hulgas ka firma kolimisega.
Suurte telefonijaamade müügis ilma tegevaid Siemensit ja Ericssoni väikeste jaamade müügitabelis ei ole, kuna suurt tähelepanu nemad sellele kaubagrupile ei pööra. Samuti pole veebruarikuises edetabelis Ascomit, kes müüb vähem levinud ja nõutavat ISDN-jaama.
Väikeste telefonijaamade põhiline kasutajaskond on 2--3 telefoniliiniga väikeettevõtted. Samuti paigaldatakse väikesi telefonijaamu kodudesse. Eraklientide osakaal on müüjate hinnangul 15--30%. ÄP
Seotud lood
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!