Visiitkaart on eluliselt vaja-lik abivahend, mis tagab esitluse korrektsuse ja kontaktide loomise võimalikkuse. Lisaks sellele on visiitkaardil ka teisi funktsioone: kontaktandmete jagamine, kohtumiste kokkuleppimine, õnnitluste ja tänuavalduste edastamine.
Eristatakse ametialast ja isiklikku visiitkaarti. Isiklikku ehk lihtvisiitkaarti kasutatakse suhtlemistasandil eraisikuna. Sel juhul on kaardi keskel ainult isiku nimi ning kontaktandmed lisatakse vajadusel hiljem.
Lihtkaarti kasutatakse juhul, kui näiteks lemmiknäitlejale saadetakse lavale lilli, mis oleks tänukimbuna meeldiva kunstielamuse pakkumise eest.
Tänukimbu juurde kuulub kindlasti isiklik visiitkaart, millel on märge «Tänan!». Samalaadselt võib õnnitluskimbu juurde kuuluvale visiitkaardile märkida «Õnnitlen!». Kõik märked tehakse visiitkaardile tindipliiatsiga.
Ametiasutus või firma peaks hoolitsema oma asutuse ilme kujundamise eest nii, et kõigil töötajail, ka sekretäridel oleks nimelised ametkondlikud visiitkaardid.
Kui seda ei peeta otstarbekaks, olgu kasutada firma üldine visiitkaart, millel leiduvad järgmised andmed: ülal vasakus nurgas firma logo, firma täielik väljakirjutatud nimetus, all kontaktandmed, keskel peaks olema tühi ruum, kuhu töötaja saaks vajadusel kirjutada tindipliiatsiga oma nime, kui ta kasutab seda ametialases suhtlemises.
Rahvusvahelises suhtlemises peaks olema sama info ka ingliskeelsel kaardil. Kahepoolse kaardi asemel oleks soovitav kasutada kahte eraldi kaarti.
Visiitkaardi üleandmine toimub reeglite järgi, mille määravad positsioon, vanus ja sooline erinevus. Esimesena ulatab visiitkaardi positsioonilt madalamal seisev isik positsioonilt kõrgemale isikule, noorem vanemale, härra daamile.
Kui ametialaste seminaride, konverentside ja kursuste üks olulisi eesmärke on luua rohkesti ametialaseid kontakte, ei järgita eelpool toodud reegleid rangelt.
Visiitkaart on eluliselt vajalik abivahend, mis tagab esitluse korrektsuse ja kontaktide loomise võimalikkuse. Lisaks sellele on visiitkaardil ka teisi funktsioone: kontaktandmete jagamine, kohtumiste kokkuleppimine, õnnitluste ja tänuavalduste edastamine.
Eristatakse ametialast ja isiklikku visiitkaarti. Isiklikku ehk lihtvisiitkaarti kasutatakse suhtlemistasandil eraisikuna. Sel juhul on kaardi keskel ainult isiku nimi ning kontaktandmed lisatakse vajadusel hiljem.
Lihtkaarti kasutatakse juhul, kui näiteks lemmiknäitlejale saadetakse lavale lilli, mis oleks tänukimbuna meeldiva kunstielamuse pakkumise eest.
Tänukimbu juurde kuulub kindlasti isiklik visiitkaart, millel on märge «Tänan!». Samalaadselt võib õnnitluskimbu juurde kuuluvale visiitkaardile märkida «Õnnitlen!». Kõik märked tehakse visiitkaardile tindipliiatsiga.
Ametiasutus või firma peaks hoolitsema oma asutuse ilme kujundamise eest nii, et kõigil töötajail, ka sekretäridel oleks nimelised ametkondlikud visiitkaardid.
Kui seda ei peeta otstarbekaks, olgu kasutada firma üldine visiitkaart, millel leiduvad järgmised andmed: ülal vasakus nurgas firma logo, firma täielik väljakirjutatud nimetus, all kontaktandmed, keskel peaks olema tühi ruum, kuhu töötaja saaks vajadusel kirjutada tindipliiatsiga oma nime, kui ta kasutab seda ametialases suhtlemises.
Rahvusvahelises suhtlemises peaks olema sama info ka ingliskeelsel kaardil. Kahepoolse kaardi asemel oleks soovitav kasutada kahte eraldi kaarti.
Visiitkaardi üleandmine toimub reeglite järgi, mille määravad positsioon, vanus ja sooline erinevus. Esimesena ulatab visiitkaardi positsioonilt madalamal seisev isik positsioonilt kõrgemale isikule, noorem vanemale, härra daamile.
Kui ametialaste seminaride, konverentside ja kursuste üks olulisi eesmärke on luua rohkesti ametialaseid kontakte, ei järgita eelpool toodud reegleid rangelt.
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.