ETV ja eratelekanalite vahelise lepingu kohaselt kadus ETVs sellest aastast reklaam. ETVs tohib näidata vaid sponsorreklaami, mis tähendab sponsori kaubamärgi näitamist konkreetse saate alguses ja lõpus. ETVst reklaami väljaviimise tingimus oli, et uusi reklaamilepinguid aasta viimasel kuul enam sõlmida ei tohi, sel aastal täidetakse vaid varem sõlmitud lepinguid.
ETV peadirektor Toomas Lepp ega ka Johnny Walker Red Labelit maale toova hulgifirma Tridens turundusjuht Herlen Lukksepp polnud nõus kommenteerima, kas tegemist on sponsorluslepingu või varem sõlmitud reklaamilepinguga.
Lukksepp lausus algul, et Tridens sõlmis koostöölepingu teleseriaali M-klubi produtseeriva firmaga Balti Video detsembri lõpul. Hiljem teatas ta, et leping sõlmiti oktoobri lõpul.
Lukksepp ei olnud nõus täpsustama, kui pikaajalise lepinguga on tegemist. Tema sõnul tuleb raha M-Klubi produtseerijatele viski tootjalt United Distillers Ltd.
Detsembris ETV reklaamijuhi kohalt lahkunud Rait Killandi sõnul sõlmiti leping pärast tema lahkumist ETVst, seega detsembris. Praegu TV1s reklaamikonsultandina töötav Killandi märkis, et kuigi see võib olla sponsorluslepingu nime all, on tegemist puhta reklaamiga, sest pole olemas Johnny Walkeri nime sisaldavat firmat, kellel oleks sõlmitud sponsorlusleping M-Klubi tegijatega. Ringhäälinguseaduse kohaselt on sponsorluse korral lubatud esitleda sponsori isikut, mitte aga firma teenust või toodet.
Kanal 2 direktori Kris Taska sõnutsi oleks pidanud saate lõpus olema sponsorfirma nimi või kaubamärk, mitte aga toote nimi. «
Reklaamifirma Kolm Karu osanik Olav Osolin lausus, et ei pea nimetatud reklaami eriti problemaatiliseks, kui oli toodud välja kaubamärk ja see esines vaid lõputiitrites. Tema sõnutsi on Eestis sponsorlust puudutavad põhimõtted üheselt määratlemata ja kõik on tõlgendamisküsimus.
Uusaastaööl pärast presidendi tervitust esimesena TV3s alkoholireklaamiga alustanud Ballentines-viskit maale toova firma ADT S&W Ldt tegevdirektor Rene Varek lausus, et ka ADT S&W peab telesaadete spondeerimise plaane. Vareki sõnul on nende poole pöördunud sponsorabi saamiseks TV3, ETV seni mitte.
«Tänase seisuga kajastab ETVst enamik sponsorprojekte kaubamärki, mitte firmat,» tõdes Varek. Küsimus on tema sõnul hoopis selles, et M-Klubi kordus on laupäeva keskpäeval, mil alkoholireklaami üldse olla ei tohiks.
Killandi sõnul oli aasta lõpul näha, et ETVs näidati varjatud reklaami. Tema teada on ETV pidanud läbirääkimisi alkoholifirmadega sponsorluse osas.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.