• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,06%6 043,96
  • DOW 300,08%43 329,7
  • Nasdaq 0,14%20 058,67
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,06%6 043,96
  • DOW 300,08%43 329,7
  • Nasdaq 0,14%20 058,67
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 19.01.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaamiraha sööstab eratelekanalitesse

TV3 asepresidendi Andres Jõesaare sõnul kasvab selle aasta lõpuks eratelekanalite hulgas kõige enam TV3 reklaamimaht, jõudes 85 miljoni kroonini. Ta märkis, et kõige suurem rebimine reklaamiraha pärast tuleb neil Kanal 2ga.
Kanal 2 direktor Kris Taska ei olnud nõus Jõesaare nimetatud numbreid kommenteerima ega ka ise kanali reklaaminumbreid ütlema. Küll aga väitis ta, et Kanal 2 reklaamikäive oli eelmisel aastal suurem kui TV3-l ning sel aastal suureneb see vahe Kanal 2 kasuks veelgi.
TV1 pole Jõesaare sõnul ülejäänud kahele erakanalile eriti suur konkurent. Põhjenduseks tõi ta eelkõige väikese vaadatavuse. Jõesaare ütlusel peaks TV1 reklaamikäive sel aastal kümnekordistuma 15 miljoni kroonini.
Ka Kris Taska sõnul on raske eeldada sel aastal TV1 reklaamimahu märkimisväärset tõusu.
TV1 reklaamikonsultant Rait Killandi peab konkurentide hinnangut TV1-le märgiks tõsisest hirmust TV1 ees. «Kui ma nüüd numbreid nimetan, siis ma kurvastan neid. Tänase päeva seisuga on TV1-l kokkuleppeid 35 miljoni krooni eest,» lausus ta. Selleks aastaks prognoosis ta TV1-le kokku 45 miljoni krooni suurust reklaamimahtu.
«See sõltub natuke telekanalist ka, ega ma üksi kotiga siia raha sisse ei too,» märkis Killandi.
TV3 juhid hindasid selle aasta telereklaami turu suuruseks 160 miljonit krooni, Killandi sõnul on see 30 miljoni krooni võrra väiksem, sest osa raha on telereklaamist välja liikumas.
TV3 reklaami müüja ASi Airtime tegevdirektori Antero Laanela sõnul on nende suurim väliskontsernist reklaamiklient Procter & Gamble, sama väitis ka Killandi TV1 kohta.
Eesti firmadest on Laanela sõnul suurim reklaamiklient Eesti Loto.
Eratelekanalite ja ETV vahel sõlmitud lepingu kohaselt jäi ETV-le õigus näidata I poolaastal 5000 sekundit reklaami, mis Andres Jõesaare sõnul hakkab juba varsti täis saama.
«Ma usun, et natukene seal reservi veel siiski on,» hindas ETV reklaami näitamise õiguse limiiti Killandi.
Jõesaar märkis, et ringhäälingunõukoguga on arutatud mitmeid ETV ekraanil sel aastal jooksnud reklaame, mis ei vasta sponsorreklaami nõuetele. Ta tõi näiteks seriaalis M-klubi näidatud Johnnie Walkeri reklaami.
Jõesaare sõnul esitati küsitavate reklaamide kohta arupärimine ETV peadirektorile Toomas Lepale. Kui põhjendused eratelekanaleid ei rahulda, peab ETV Jõesaare sõnutsi erakanalitele maksma hakkama.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 16:39
Hea eeskuju: kaitsevägi hävitas eelmise digikoristuse käigus ca 40 terabaiti digiprügi
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele