• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,07%6 035,53
  • DOW 30−0,03%43 285,7
  • Nasdaq −0,06%20 020,02
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,07%6 035,53
  • DOW 30−0,03%43 285,7
  • Nasdaq −0,06%20 020,02
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 20.02.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Paremini tuntakse vanu tegijaid

Reklaamifirmade hinnangul väheneb järjest rohkem ebateadlike klientide arv, samuti lähevad hinda reklaamifirmad, kus loomingulisus on ühendatud reaalsuse ja analüüsiga.
Reklaamifirma Kolm Karu esimehe Olav Osolini sõnul hakkab reklaamiturult kaduma nn rumal raha. «Firmad, kes varem ei teadnud, mida oma rahaga teha, on kas tegevuse lõpetanud või hakanud mõistma reklaami reegleid,» sõnas Osolin. «Üha vähem tullakse reklaamifirmasse sooviga, et on vaja reklaami palju ja igale poole.»
Inorek & Grey tegevdirektor Ants Lusti ütles, et kohalikud firmad on hakanud rohkem aru saama reklaami olemusest, teadlikumad kliendid on siiski välisfirmad.
ASi Eesti Kindlustus turundusdirektor Anu-Mall Naarits lausus, et ilmselt teatakse AGE Reklaami, Inorek & Greyd ja Kolme Karu tõepoolest rohkem sellepärast, et nad on teistest kauem tegutsenud.
Eelmise aasta lõpul koostatud turu-uuringust selgub, et reklaamifirmade kohta saadakse informatsiooni põhiliselt oma tuttavate ja kolleegide käest. «Kuna reklaamifirma müüb usaldust, küsitakse ikka tuttavate käest, kuidas see või too firma on,» rääkis Olav Osolin.
Ants Lusti sõnul pole adekvaatset informatsiooni võimalik kusagilt mujalt hankida kui oma isiklike tuttavate käest. «Telefonikataloogides on ju igasugu kummalised firmad kirjas ja paljud neist on näiteks tegevuse lõpetanud,» lisas ta.
Reklaamifirmade kliendid peavad partneri valikul olulisemaks reklaamibüroo leidlikke ideid, soodsat hinna ja kvaliteedi suhet ning eelnevat kogemust firmaga suhtlemisel.
Anu-Mall Naaritsa sõnul on peamine, et reklaamifirma tunneks hästi oma kliendi tooteid. «Praegu aga ei julge paljud firmad reklaamibüroodele lihtsalt piisavalt infot anda,» ütles Naarits. Eesti Kindlustuse reklaame teostab firma Kontuur Leo Burnett.
ASi Rakvere Lihakombinaat turundusjuht Janek Oblikas ütles, et ettevõtte jaoks oli reklaamifirma valikul peamine, et firma oleks loov ja saaks aru lihatoodete reklaamimise omapärast. Rakvere lihakombinaadi reklaami eest hoolitseb reklaamibüroo Brand Sellers DDB.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 16:39
Hea eeskuju: kaitsevägi hävitas eelmise digikoristuse käigus ca 40 terabaiti digiprügi
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele