ORT-le mitte-eestlastest vaatajate arvu poolest järgnev Kanal 2 ei näe uues konkurendis mingit ohtu.
Mitte-eestlastest sihtrühma (35% Eesti elanikkonnast) püüdmisega on Kanal 2 mitu aastat tegelenud, tänavu maist ähvardab TV1 talle kannale astuda.
Reklaamisekundi hind on rivaalidel vaadatuimal ajal ühesugune, 396 krooni. Siis näeb ORTd 70 000 ja Kanal 2 35 000 mitte-eestlast.
Tänavu mais TV1 ja ORT vahel sõlmitud lepinguga annab Venemaa telekanal TV1-le ainuõiguse rentransleerida oma programmi Eesti kaabelvõrkudes.
Satelliidi vahendusel nähtav ORT programm erineb kaabelvõrkudes retransleeritavast reklaamipauside sisu poolest. ORT on andnud TV1-le reklaami müügi ainuõigused Eestis.
Satelliidiga vaatab ORTd Eestis umbes 2000 inimest, kaabelvõrgu vahendusel aga mitukümmend korda rohkem. ORT-l on leping 20 kaabeltelevisioonifirmaga, jõudes seega 80 protsendini vaatajatest.
Tänavu on reklaami müük ORT programmi olnud tagasihoidlik, mistõttu kogumahu prognoos on vaid 5--6 mln krooni. 1999. aastal on aga kavas haarata 210 mln kroonisest telereklaamiturust ORT vaatajate osakaaluga sama suur osa, 25%.
Kanal 2 ei näe ORTs uue konkurendina mingit ohtu. Kanal 2 vaatab sama palju mitte-eestlasi kui teisi eestikeelseid telekanaleid kokku. Reklaamimahu vähenemist ei ole täheldanud.
TV 1 on mõelnud välja triki, millega end ahvatlevaks muuta, kuid ORT retransleerimisega on palju arusaamatut.
Näiteks reklaamiandja ei saa täpselt teada, kuipalju kontakte vaatajatega ühe klipiga saadakse, sest Eestis on ORTd võimalik näha mitmeid kanaleid pidi, kuid uuringutes neid ei eristata.
Viis aastat tagasi, kui Kanal 2 alustas, kaotati venekeelsete telekanalite litsentsid. Venekeelse telekanali tagasitulek on lausa tagurlik.
Kanal 2 mitte-eestlastest sihtrühma kuuluvad edumeelsed ostujõulised inimesed, kes on huvitatud Eesti ühiskonda integreerumisest ja eesti keele õppimisest. Viimast toetab Kanal 2 osade saadete venekeelde tõlkimisega.
Seotud lood
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.