• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 19.07.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ETV annab erafirmadele õiguse saadetesse reklaami müüa

ETV reklaamijuht Rivo Saarna kinnitas, et kanal on produktsioonifirmadega läbirääkimisi juba alustanud. Peame kõnelusi mõne viktoriini ja mõne meelelahutussaate osas, usun, et neid saateid, mida hakatakse tootma väljaspool maja, on 6--8, täpsustas Saarna. Saatesse müüdavate reklaamisekundite arv ja hind määratakse läbirääkimiste käigus, lisas ta.
Erafirmad ei pea lähtuma ringhäälingunõukogu poolt ETV-le kinnitatud reklaami hinnakirjast. Seni on ETV-le saadete tootjail olnud õigus sõlmida vaid sponsorlepinguid.
TV1 juht Vallo Toomet lausus, et ETV otsus anda reklaamimüügi õigus produtsentidele langetab hindu reklaamiturul ja on kahjulik nii erakanalitele kui ka ETV-le endale. See otsus tundub mulle natuke kummaline -- nad annavad välja õiguse müüa oma programmi reklaami odavamalt, kui nad ise müüvad, ma ei saa aru, miks, ütles Toomet.
Toometi väitel on tootjafirmadel võimalik müüa reklaamiaega odavamalt, sest neil on väiksemad püsikulud ning pole tarvis teha investeeringuid.
Saarna pidas tootjafirmadele reklaamiaja müügi õiguse andmist ETV-le kasulikuks. Ta kinnitas, et see ei tähenda hindade allalöömist reklaamiturul. «Neid saateid, kuhu tootjad reklaami müüvad, on piiratud hulk, samuti pole välja antavaid reklaamisekundeid lõputult,» rääkis reklaamijuht.
Eelmisel telehooajal ETV ekraanil näidatud saadetest on erafirmade toodetud näiteks Õnne 13 ja Tähed muusikas.
Viimast tootva OÜ Highstar produtsent Kaupo Karelson sõnas, et ETV on neile pakkunud võimalust toota ka mõningaid teisi saateid ja müüa sinna reklaamiaega. «On välja pakutud selliseid saateid, mida on varem ETVs tehtud ja mis vajavad jätkamist. Hetkel me alles uurime, kas oleme üldse suutelised sinna reklaami müüma,» sõnas Karelson.
Karelson ei osanud veel öelda, milliseks kujuneb reklaamisekundi hind. «Võib-olla peame lähtuma ETV hinnakirjast. Aga kuna me oleme sõltumatu tootjafirma, siis on meil loomulikult võimalik teha igasuguseid kokkuleppeid,» lausus ta.
ETV programmidirektor Tiina Kangro ütles, et ka mujal maailmas rakendatavale produtsendisüsteemile üleminek annab võimaluse vähendada kanali üldkulusid ning saada kvaliteetsemat programmi.
Samas on endiselt kinnitamata ETV käesoleva aasta eelarve. «Viimasel istungil ei osanud ringhäälingunõukogu seisukohta võtta ja lükkasid otsuse 24. augustile.
Senikaua lähtume variandist, mis annab normaalse programmi, aga toob aasta lõpuks kaasa kahjumi,» rääkis Kangro.
Kangro lükkas ümber ajakirjanduses ilmunud väited, nagu oleks telekanalis käärinud sisetüli saanud lahenduse ning ETV uus neljaliikmeline juhatus paika pandud. Oleme andnud oma põhimõttelise nõusoleku jätkata, aga soovime enne näha uut ETV põhikirja, mis paneks paika alluvussuhted peadirektor Toomas Lepaga, lausus ta.
ETV eelmise aasta kahjum oli 9,6 mln krooni hoolimata sellest, et erakanalid tasusid aasta lõpus reklaami mittenäitamise eest ettemaksuna 8 miljonit krooni.
Seadusega on ETV-l lubatud reklaami näidata vaid 8 minutit tunnis.
Autor: Henrik Ilves

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.02.25, 11:51
SEB: digilahenduste võidukäik ei vabasta ettevõtteid küberturvalisuse vajadusest
Küberründed sagenevad
Viimastel aastatel on pangateenused liikunud hoogsalt digilahenduste suunas. SEB ettevõtete segmendijuhi Maarja-Maria Aljase sõnul kasutab juba pea pool äriklientidest lisaks internetipangale ka mobiilipanka ja erinevaid pangaliideseid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele